Ik ben Laura, 26 jaar en sinds oktober 2007 gestopt met de pil. Hierna kwam mijn menstruatie niet op gang. Na een kuurtje provera, dat mijn menstruatie op zou moeten wekken, via de huisarts door verwezen naar de gyneacoloog, omdat de provera geen resultaat had. Na een aantal onderzoeken bleek mijn prolactine gehalte te hoog, daardoor krijg je geen ei-sprong. Ik heb hiervoor ook een MRI gehad om uit te sluiten dat er geen tumor in mijn hypofyse zit, gelukkig is dit niet zo. Ik heb toen norprolac gekregen, mijn prolactine gehalte is sinds juli weer normaal en mijn cyclus had op gang moeten komen. Helaas geen menstruatie gehad en vandaag wederom bij de gyneacoloog geweest. Ik heb een kuurtje primolut en chlomid mee naar huis gekregen. Vandaag urine in geleverd om uit te sluiten dat ik zwanger ben en ook nogmaals bloedgeprikt om te kijken of mijn prolactine gehalte nog wel goed is. Volgende week dinsdag krijg ik de uitslag en als ik niet zwanger ben (maar dat weet ik zeker dat ik dat niet ben), ga ik met de primolut starten.
Ik hoop dat het dan allemaal een beetje op gang gaat komen. Ik zou alleen al blij zijn als ik een menstruatie en dus ook een eisprong zou krijgen.
Groetjes, Laura
mdtjeOud lidBerichten: 1.745Lid sinds: 12 september 2008
Wat een verhaal zeg. Was je ook echt met de pil gestopt voor een kindje? Dan is je geduld al aardig op de proef gesteld! Hopelijk komt het straks allemaal op gang en ben je alsnog snel zwanger!
Groetjes, mdtje
hoop1970Oud lidBerichten: 4.737Lid sinds: 15 mei 2008
Sterkte, je geduld zal wel goed getest worden, om gek van te worden. Ik ben zelf half july met de pil gestopt en ook nog niet echt ongesteld geworden (een heel klein beetje bloed verlies en wat bruine afscheiding). Moet van de huisarts tot eind november wachten, om tekijken of het dan normaal op gang komt. Daar wordt ik al gek van, kan me dan niet voorstellen hoe je het vol houd. Hoop voor je dat het snel allemaal goed gaat lopen.
Sterkte
ruthjeOud lidBerichten: 7.396Lid sinds: 9 juli 2008