Hallo,
Ik dacht eerst ik ga me hier niet aanmelden, ik wil er niet al teveel mee bezig zijn, maar toch houdt het me bezig anders was ik hier ook niet terecht gekomen.
Mijn vriend en ik zijn nu al dik 2 jaar aan het proberen kinderen te krijgen, we hebben ook onderzoek laten doen bij ons allebei was de uitslag positief. Ze zagen bij mij bij 1 eierstok iets vaags zitten, gyneacologe kon het ook niet goed zien, eventueel kon het bekeken worden met een kijkoperatie, maar dat vind ik al heel wat als het maar vaag te zien is of er wel wat zit wat er weg moet. Ik doe dat dus liever niet.
We zijn nu 6,5 maand weer verder, het moment om weer naar het ziekenhuis te gaan vinden we moeilijk te bepalen. We mochten eigenlijk al in juli terugkomen, maar aangezien we in sept. op vakantie gingen in Thailand hebben we het even laten rusten, nu zijn we terug en zijn nog niet gegaan.
Leeftijd speelt ook wel een rol, in maart word ik 38 jaar, dus de tijd dringt wel.
Op mijn werk, werk ik in een team met 6 meiden, ze hebben allemaal net kinderen of al een aantal jaren kinderen. Vaak wordt dat het gespreksonderwerp, ik vind dat vaak toch moeilijk. Ik loop dan even weg of ga onverstoort verder werken op mijn pc.
Ook een vriendinnen in de omgeving krijgen nu allemaal kinderen. Eén vriendin vind ik het nu ook erg moeilijk om naar toe te gaan, ze heeft postnatale psychose, ze kan nog niet genieten van haar kind. Ik vind het zo erg voor haar, ik snap het ook allemaal wel, maar voor mij is het zwaar. Ik weet al van kleins af aan dat ik kinderen wil, maar heb ze nog niet. En zij heeft een kind en kan er nog niet goed mee leven. Het is ook allemaal erg dubbel.
Verder ben ik samen met mijn vriend erg gelukkig hoor, het is niet dat we kinderen willen om gelukkiger te worden. Maar het blijft een grote wens. Volgend jaar juni gaan we trouwen, we zijn lekker met de voorbereidingen bezig, ook een mooie afleiding, maar het blijft door mijn hoofd spelen vooral als het moment daar is dat ik weer ongesteld moet worden.
Duurt het bij jullie ook zo lang eer je zwanger wordt? Wanneer bepaal je nu echt om naar het ziekenhuis te gaan voor IUI of IVF e.d.? Wat me ook tegenhoudt is dat ik bang ben dat ik zonder kijkoperatie zo'n behandeling misschien niet mag.
Een heel verhaal als introductie, maar ik vind het fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan.
RoosieOud lidBerichten: 3.439Lid sinds: 16 oktober 2008