Hallo allemaal!! Ook ik ben nieuw hier op het forum.. Ik ben sarah, 25 jaar oud...en ik en mijn vriend willen heel graag een kindje. Ben al bijna een jaar van de pil af..en begrijp heel goed dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend gaat zoals sommige mensen denken. Het is en blijft echt een wondertje om een kindje te mogen krijgen.. Het lijkt me erg leuk om hier ervaringen uit te wisselen en in contact te komen met gezellige mensen!!
Wens jullie allemaal heel veel succes!!
Liefs Sarah
mdtjeOud lidBerichten: 1.745Lid sinds: 12 september 2008
[b]Hey mdtje, Bedankt voor je reactie.. Ik heb eerst ontpilt...en we zijn nu serieus bezig om zwanger te worden.. Wel is mijn menstruatie erg regelmatig...ik ben ook al bij de gynocoloog geweest omdat mijn menstruatie zomaar een paar maanden weg blijft...hier hebben ze een echo gedaan...hierop was verder alles goed...het enige wat op viel was dat alle eicelletjes dezelfde grootte hadden en waardoor er niet eentje "dominant"kon zijn om te springen.. (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) Verder was er gelukkig niks ernstigs aan de hand. Ik hoop dus dat mijn menstruatie snel weer regelmatig wordt!![/b]
mdtjeOud lidBerichten: 1.745Lid sinds: 12 september 2008
Hoi Sarah. Wat apart van jouw eitjes. Is het dan zo dat je daardoor soms geen eisprong hebt? En daarom ook je menstruatie uitblijft? Of zei de gyn dat niet? Je bent in ieder geval al ontpilt, dat scheelt. Hopelijk is het toch snel raak!
groetjes
kaatje85Oud lidBerichten: 1.583Lid sinds: 1 januari 2005
@Saaraah, als eerste welkom op dit leuke en informatieve forum!! Heeft het beestje geen naam gekregen bij de gyn?? Ik had dat namelijk ook en uit mijn bloed kwam dat ik dus geen eisprong had, soms wel maar vaak niet door dat er teveel eitjes waren en er dus niet 1 echt kon springen!! Mijn hypofyse maakt niet 1 eitje aan maar meerdere. Uit mijn bloed kwam daarom er ook uit dat ik verminderd vruchtbaar ben omdat ik PCOS heb!! Poly Cysteus Ovarium Syndroom!! Wij hebben toen besloten om eerst te gaan proberen zonder medicatie, maar na 6 maanden zonder resultaat zijn we toch aan de hormonen gegaan. 1e kuur met 50 mg Clomid geen reactie op mijn eitjes dus geen eisprong gehad!! 2e kuur met 100 mg Clomid en daardoor zijn we nu rond de 10 weken zwanger!! Ik hoop dat ik je niet laat schrikken maar ik vind het zo raar dat de gyn er geen naam aan heeft gegeven!!
Als je nog vragen hebt, stel ze maar gerust!!
Liefs, Karin
CariOud lidBerichten: 115Lid sinds: 1 januari 2005
Hallo allemaal, Hartstikke bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes... om even op het berichtje van Kaatje terug te komen...Ik had idd ook hetzelfde als wat jij beschrijft...mijn hypofyse maakt ook meerdere eitjes aan waardoor er niet eentje dominant genoeg is om te springen. dit konden ze op de echo goed zien. ze hebben ook mijn bloed onderzocht maar hieruit kwam naar voren dat alles goed was. Ik ben niet naar de gynocoloog toe geweest omdat het niet lukte met zwanger worden...(Op dat moment waren we daar nog niet echt mee bezig) maar meer omdat ik steeds zo onregelmatig ongesteld was. Ik denk dat ik gewoon eventjes ga aankijken hoe het allemaal loopt, en mocht het me te lang duren maak ik gewoon nog een afspraak bij de gynocoloog.. Kaatje...trouwens..wat geweldig dat je nu al 10 weekjes zwanger bent!!!! Wens jullie heel veel geluk, en geniet van je zwangerschap!!
Beebie_WishOud lidBerichten: 3.054Lid sinds: 12 november 2008
Ik wou even vragen ? Kan je ook gewoon zo een afspraak in zknh maken om je bloed te laten testen op vruchtbaarheid of moet je daarvoor doorverwezen worden ? Als het zo is zou ik wel heel graag mijn bloed willen laten testen op vruchtbaarheid of iig dat ze bij me gaan kijken of ik wel de kansen heb op een eisprong ?
Ik wou even vragen ? Kan je ook gewoon zo een afspraak in zknh maken om je bloed te laten testen op vruchtbaarheid of moet je daarvoor doorverwezen worden ? Als het zo is zou ik wel heel graag mijn bloed willen laten testen op vruchtbaarheid of iig dat ze bij me gaan kijken of ik wel de kansen heb op een eisprong ?
Hoi Possie, Ik weet alleen dat je eigenlijk altijd een verwijzing van je huisarts nodig hebt om bij een gynocoloog te komen of een bloedonderzoek te doen. Mischien kan je erachter komen door middel van ovulatietesten of door te temperaturen?? Zijn jullie al lang bezig om een kindje te krijgen? En als je echt wil weten of jullie vruchtbaar zijn kan je natuurlijk altijd een gesprekje hebben met je huisarts en die kan je eventueel doorverwijzen. ik wens jullie veel succes.