jvhOud lidBerichten: 3Lid sinds: 1 januari 2005
Hallo allemaal,
Ik ben via een vriendin terecht gekomen op deze site. Ik ben namelijk op 31-12-2008 gestopt met de pil. Op 05-01-09 mijn menstruatie gekregen en wil nu graag dat alle hormoontroep na 15 jaar pilgebruik mijn lichaam verlaat. Mijn vriend en ik hebben een hele grote kinderwens alleen willen wij niet direct zwanger worden. Ik weet dat je dit soort dingen eigenlijk niet kan plannen, maar onze woning laat het nu even niet zo makkelijk toe( te klein en geen verwarming in slaapkamers) en ons nw huis wordt pas begin 2010 opgeleverd, dus zo dromerig als we er nu over denken zou het geweldig zijn om met een dikke buik over te gaan naar de nieuwe woning waar we ons kindje alles kunnen bieden. Nu ben ik nogal geschrokken van de ervaring van een vriendin die al hele tijd bezig is zwanger te worden en ondanks diverse hormoonkuren nog steeds aan t knokken is. Zij adviseerde mij dan ook te stoppen met de pil zodat ik zodra we er serieus voor gaan misschien een betere kans zal maken. Mijn vraag is alleen: hoe is de ervaring van jullie. Is het verstandig om via de ovulatiekalender op deze site uit te rekenen wanneer ik vruchtbaar ben en dan voorbehoedsmiddelen te gebruiken in die periode of is dit te onbetrouwbaar en moeten wij egenlijk voortdurend safe seksen?
Ik zou heel graag jullie reacties vernemen.
kaatje85Oud lidBerichten: 1.583Lid sinds: 1 januari 2005
Ha jvh,
Allereerst welkom op dit forum.
Het advies van je vriendin deel ik, ben blij dat er meerder mensen zo over denken.
Wij zijn ook gestopt in maart 2007, na 9 jaar aan de pil te zijn geweest, en hebben het een tijdje nog helemaal safe gedaan, alleen mijn cyclus kwam niet normaal op gang en ik bleek dus verminderd vruchtbaar te zijn.
Wij waren ook aangewezen op de hormoontjes en zijn dmv daarvan nu zwanger geraakt.
Ik denk dat je als je zo lang de pil hebt geslikt, je lichaam gewoon lekker de tijd moet geven om het weer helemaal zelf te moeten gaan doen, bij de ene duurt dit een half jaar, bij de ander 2 maanden maar je hebt er ook bij die jaren bezig zijn, waarschijnlijk zijn er dan meerder dingen aan de hand maar je weet het nooit.
Ik zou het dus gewoon nog even helemaal safe doen en niets bijhouden qua vruchtbaarheidskalender, als de tijd er zo voor is dat jullie er klaar voor zijn kan je dat altijd nog gaan doen.
Ga gewoon eerst even wennen aan een lichaam zonder pil, is een hele verademing al zeg ik het zelf!
Heel veel succes,
liefs, Karin
CariOud lidBerichten: 115Lid sinds: 1 januari 2005
Welkom op t forum en wat een heerlijk vooruitzicht...een kinderwens, een nieuw huis...
Het is goed om je lijf eerst ns helemaal te laten 'ontpillen'. ik moet zeggen dat het mij verbaasde wat voor effect dat kleine pilletje heeft op je hele lichamelijke gesteldheid. Ik wil nooit meer aan de pil!
Ik ben na 16 jaar pilgebruik gestopt en eerst een aantal maanden mijn cyclus op gang laten komen, omdat je door onregelmatige cyclus nooit precies weet wanneer je vruchtbare periode precies is hebben wij steeds condooms gebruikt...niet geweldig, maar voor t goede doel! Toen we wél voor t echie gingen heb ik ovulatietesten gebruikt om te weten wanneer de eisprong zou zijn...resultaat...7 weken zwanger!
Veel succes en plezier met alle voorbereidingen!
josieOud lidBerichten: 3Lid sinds: 1 januari 2005
Hoi
Ik heb zelf ook geen ervaring met zwanger worden want zit zelf in dezelfde qua zwanger worden als jij.
Het kan lang duren zoals je vriendin je wil verteld, maar het kan ook zo zijn dat je na je eerste menstruatie zwanger word. Inderdaad het is niet te plannen, zoals je zelf al zei.
Ik ben eind december gestopt met de pil, ben ook nog niet zwanger maar dat had ik ook niet verwacht.
jvhOud lidBerichten: 3Lid sinds: 1 januari 2005
Heel erg bedankt voor jullie lieve en snelle reakties. Antwoord is voor mij duidelijk: safe sex en tegen de tijd dat we voor het eggie gaan dan is mijn lichaam hopelijk helemaal gewend aan een natuurlijke cyclus en kan ik via de ovulatiekalender mijn vruchtbare dagen uitrekenen. Ik wens jullie allen heel veel succes met zwanger worden en zwanger zijn, dat 2009 maar een vruchtbaar, gelukkig en gezond jaar mag zijn.
Liefs jvh