musicmijkOud lidBerichten: 4Lid sinds: 1 januari 2005
Hallo allemaal,
Ik ben Musicmijk en ben samen met mijn man sinds oktober 2007 bezig met zwanger worden.
Het is nog niet gelukt om zwanger te worden.
Het fladdert vaak door mijn gedachten.
Als je eenmaal de beslissing hebt genomen denk je er regelmatig aan.
Ik merk dat ik me ook zorgen begin te maken.
Ik weet dat er meer mensen zijn die langer als een jaar bezig zijn maar ik vind het romantische idee van natuurlijk zwanger raken nog moeilijk om los te laten.
Ik ben begonnen met ovulatie testen. En weet dat ik elke maand een eisprong heb.
Ik merk dat ik er ook erg emotineel van wordt als ik het er met vrienden over heb.
Ik vind het vooral moeilijk dat 2 van mijn vriendinnen binnen 3 maanden zwanger zijn en dat ik al zo lang wacht.
Ik ben heel blij voor ze echt waar... maar waarom zij wel en ik niet?
Ik weet dat het geen eerlijke gedachte is maar soms denk ik dat wel eens.
Ik vraag me af of ik er over moet praten.
Professioneel dan.
Heeft iemand een tip voor me?
En wat is nou voor mij het beste...
Het is een emotionele, moeilijke periode die ik meemaak op het moment.
Ik hoop dat ik hier mijn ei kwijt kan en dat ik mijn hart kan luchten.
Liefs Musicmijk
MoontjeOud lidBerichten: 912Lid sinds: 1 januari 2005
Hey
ai das moeilijk zeg.
Ikzelf ben ook best een tijdje bezig geweest om zwanger te worden.
We zijn in de medische molen terecht gekomen maar uiteindelijk toch spontaan zwanger geworden!
Ben je al eens bij je huisarts geweest?
Misschien een doorverwijzing vragen naar de gyn?
Misschien kun je proberen te temperaturen om te kijken of je een eisprong hebt?
Misschien heb je dit ook wel gedaan hoor.
musicmijkOud lidBerichten: 4Lid sinds: 1 januari 2005
Hoi,
Die hoop heb ik ook.
We gaan samen, wat ik wel heel fijn vind, naar de huisarts.
Door een cyste op mijn schildklier ben ik het afgelopen half jaar veel in het ziekenhuis geweest.
3 weken geleden uiteindelijk ook aan geopereerd.
Ik had het voornemen om afgelopen september naar de huisarts te gaan maar in augustus werd ontdekt dat het niet goed zat bij mijn schildklier.
Omdat ik hier al veel voor naar het ziekenhuis moest had ik geen zin om ook nog eens in de medische molen te komen voor kinderen.
Dat was me een beetje te veel als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik vond het romantische idee van spontaan zwanger worden ook moeilijk om los te laten.
Dat heeft even geduurt dat ik die kon los laten en de stap te zetten om een ovulatietest te kopen.
Ik heb ondertussen we een aantal maanden een ovulatietest gedaan.
En daar komt uit dat ik iedere keer een eisprong heb en ook op de gewenste tijd.
Gisteren weer ongesteld geworden. Maar dat wist ik eigenlijk ook wel. Zo'n operatie hakt toch in op je lichaam en ging er niet vanuit dat ik nu zwanger zou zijn.
Volgende week naar de huisarts. Maar ik ben bang dat hij zal zeggen dat ik moet wachten tot mijn hormoonhuishouding eerst weer op pijl moet zijn.
Dit in verband met mijn schildklier.
Maar niet geschoten is altijd mis. We zullen zien wat het wordt.
Ik hoor ook van veel mensen dat ik het te druk heb. We hebben een huis gekocht en zijn druk aan het klussen. Heeft iemand ervaring met dit feit?
Dat een zwangerschap uitblijft omdat je het te druk hebt?
Ik zal jullie op de hoogte houden wat de huisarts heeft gezegd.
Groetjes Musicmijk
brusjeOud lidBerichten: 3.578Lid sinds: 1 januari 2005
oef kan me voorstellen dat het frutrerend s als je er al een tijd op wacht!
mij lijkt het onwaarschijnlijk dat het komt omdat je het druk hebt..lijkt me dat ondanks dat een bevrucht eitje gewoon zou kunnen nestelen..
maar door de schildklier zou het mischien ook kunnen?
Ik hoop maar dat je goed hersteld en dat het toch snel raak is voorjullie!!
Tamara en HansOud lidBerichten: 8Lid sinds: 1 januari 2005
Ik heb laatst voet reflex therapie gehad..Mijn schoonzuster kwam met dit voorstel om dit zoef te doen bij mij...Ze doet dit al jaren...en zij zegt dat ze dames binnen het jaar zwanger worden of al een kind hebben van alle vrouwen die bij haar zijn geweest...Zou te mooi zijn als wij nu ook zwanger worden na lang wachten...Wij wisten niet of dit kon en al helemaal niet dat zij dit ook deed...We wisten wel dat ze voetreflextherapie deed..maar om ook zwanger te raken was nieuw voor ons..
Het blijkt dat zij de eisprong een handje kan helpen en dat ze het lichaam schoon maakt van afval stoffen....
Je kan altijd proberen...t is maar idee-tje....zit vast wel iemand bij jullie in de buurt...
succes en we duimen voor jullie...
liefs Tamara en Hans.