Aanraders: veel hydrofielluiers, veel spuugdoekjes, veel slabbetjes, wipstoel, combisleeper,
skipak (in de winter), stevige luiertas, bij lekkende borsten de lilypadz, als je voor een draagzak gaat, dan wel van babybjorn (makkelijk in gebruik en goed voor je rug), magnetronsterilisator, voetenzak kinderwagen, babygym, stoffen blokken voor in de box met felle kleuren, mobiel voor boven de box, badcapes, rompers met verschillende mouw lengte ( bij pasgeborenen zijn wikkelrompers fijn, die hoeven niet over het hoofdje), meerdere hoezen aankleedkussen (ongelukjes gebeuren zo), luierdoekjes action!! (goedkoop en prima!).
Afraders: teveel verzorgingsspul van verschillende merken, teveel mutsjes, teveel sloffen, te snel teveel flesjes (probeer eerst 1), teveel te vroeg zelf kopen.
Zoals je kan lezen heb ik de afraders kort gehouden, ik vind het heel persoonlijk. De een zweert bij lakentjes, de ander bij een slaapzak. De een houdt van een wagen en de ander gaat voor een draagzak. De basisdingen heb ik opgeschreven vanuit mijn ervaringen... Ik ben er vast nog veel vergeten, maar dan voeg ik later wel toe..