Ik ben 24 jaar en heb sinds 5 jaar vaginisme, maar ben er in oktober 2008 pas mee aan de slag gegaan. In augustus 2008 ben ik gestopt met de pil, maar ben nog steeds niet regelmatig ongesteld. We willen heel erg graag een kindje en zijn daarom ook druk bezig met ZI (zelf inseminatie). Ik gebruik ook ovulatietesten, maar de juiste dag vinden lukt me nog niet erg! Heeft iemand misschien nog tips? :|
Greez
susieq12Oud lidBerichten: 3.683Lid sinds: 21 juli 2008
Zelf inseminatie is dat je met behulp van een plastic spuitje het goedje bij jezelf inbrengt! Ideaal als je vaginisme hebt en je wilt zwanger worden!! 😊
Daphne1002Oud lidBerichten: 471Lid sinds: 1 januari 2005
Een vriendin van me is ook vaginistisch. Ze is onder behandeling bij een fysiotherapeut en een seksueloge. Samen met haar vriend doet ze speciale oefeningen het gaat vooruit. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt 😃 en dat je snel zwanger mag worden natuurlijk 😃
Om je meest vruchtbare dag te vinden, is het belangrijk om goed op je lichaamssignalen te letten. Je krijgt namelijk een andere afscheiding als je vruchtbaar bent 😉 Het is handig te weten hoe je cyclus in elkaar steekt, maar vlak na het stoppen van de pil wil deze nog wel eens onregelmatig zijn. Geduld is een schone zaak bij het proberen zwanger te worden.. vaak is dat ook meteen het lastigste onderdeel 😂
Beebie_WishOud lidBerichten: 3.054Lid sinds: 12 november 2008
Van harte welkom hier! En natuurlijk heel veel ´´klus´´ plezier en we dan maar mogen hopen dat het snel ´´raak´´ mag zijn.
Ik ben 24 en mijn partner 26 helaas bestaat voor ons de kans op natuurlijke manier zwanger te worden klein ivm mijn verminderde vruchtbaarheid (Lees: Heb wel voldoende eitjes zitten maar geen een die het overwint om te springen). Ben nu sinds vorige week woensdag begonnen met een kuur om mijn menstruatie op te wekken. Heb nog nooit eerder gehad dat mijn menstruatie zomaar weg bleef. Want hoe dan ook werd ik altijd ongesteld maar wel onregelmatig.