lisa200 schreef:Bij mijn vriend is het zaad ook niet helemaal goed dus waarschijnlijk lukt het daarom steeds niet. Hoe denken jullie eigenlijk over zelfinseminatie? Klinkt misschien heel raar maar als ik nu zelf een spuit en slangetje koop??
Of is dit heel erg raar?
zelfinseminatie zou maar goed zijn voor als je mannetje zijn zaad wel goed is maar niet makkelijk aan je eitje kan. Bij IUI wordt nl eerst het zaad van de man "gewassen", de slechte zaadjes van de goede gescheiden en alleen de goede worden ingebracht. En net daarom moet je voor die IUI in een ziekenhuis of bij een gyn. gaan.
Maar in principe kan het geen kwaad hoor 😉 , ik heb bvb vaak inseminaties gedaan bij men honden en das net hetzelfde principe. Zo een spuit & slangetje (heb je in verschillende maten maar best ff raad vragen ad apotheker) kost amper 2 euro (xtal jaar geleden toch) en is helemaal niet moeilijk.
Het zaad opvangen in een steriele pot (afgekookte confituurpot is goed genoeg), zaad opzuigen met de spuit (aub geen spuit met naald natuurlijk hé 😉 ), aan het slangetje koppelen, slangetje in je vagina brengen (mss wat glijmiddel aanbrengen) en de spuit leegspuiten door het slangetje. Bij de honden spoten we altijd nog is ff wat lucht extra door de slang, kwestie dat het zaad vergenoeg kwam.
En dan moet je natuurlijk wel een tijdje plat blijven liggen, mss ook best met een kussen onder je poep dat je daar wat hoger ligt. Zo hebben de zaadjes beter kans om verder te zwemmen.