Het lijkt mij logisch dat je deze punten bespreekt met je partner VOORDAT aan kinderen wilt beginnen.
Het wil niet zeggen dat je meer aan kan als je 33 bent of mijn leeftijd hebt, 19.
Zelf sta ik voor klassen van 32 kinderen, dit is natuurlijk niet te vergelijken met de zorg van je eigen kinderen, maar het punt wat ik wil maken is dat er ook 33 jarige vrouwen zijn die dit niet aan kunnen.
Wat ook nog mogelijk is, is dat je als moeder zijnde een postnetale depressie kunt krijgen. Mijn moeder heeft dit bij alle drie kinderen gehad en dit heeft helemaal niks met leeftijd te maken.
Als je over al die dingen gaat nadenken zul je je realiseren dat het allemaal totaal NIET met leeftijd te maken heeft.
Natuurlijk begrijp ik je punt, iemand van 33 heeft nou éénmaal meer levenservaring. Maar ieder ouder maakt fouten, ongeacht leeftijd. Perfecte ouders bestaan niet.
Een tweeling lijkt mij zwaar, maar zou een groot geschenk zijn. Het is iets waar je voor kiest. Vanaf het moment dat je kindje is geboren leef je voor je kind & zal je leven uit een stuk meer zorgen bestaan. Maar dat is júíst waar je voor kiest. De zorg als moeder voor je kind.
Mijn mening is dat als je een kind een stabiel leven kunt bieden, ongeacht leeftijd, dat je er voor moet gaan.
En dingen als tweelingen, beperkingen etc. Daar denken mensen van mijn leeftijd evengoed overna als ieder ander ouder van een hogere leeftijd.
Maargoed, dan zit er natuurlijk nog een heel groot verschil van de leeftijd van 17 en 20 jaar.
Gelukkig bespreekt de dokter en/of gyn. al die dingen hel goed met je 😉
nummer 4 schreef:He meiden,
Ik zou wel in jullie keuze meenemen dat het ook op iets anders uit kan draaien, al eens aan een tweeling gedacht 😉 of minder
leuk kindjes met beperkingen.........dat zijn wel dingen waar je ook serieus over na moet denken.
Je moet natuurlijk geen beren op de weg zoeken maar het is wel een optie.
Ik heb dan ook een tweeling gekregen inmiddels bijna 1,5 en ik heb al een meid van 3,5. Ik ben dan bijna 33 en ben blij dat ik het aankan. Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand van 18 jaar daar een zwaardere dobber aan kan hebben.
Maar goed, ieder zijn eigen en als je echt wilt en je relatie is stabiel dan zou ik het ook niet laten....maar bezint eer ge begint!!