brusje schreef:malou...maar als je de pretecho maakt wordt er toch ook naar van alles van je kindje gekeken..als die kennis geen officiele screeningspapieren heeft mag ze geen uitslagen of iets aan jullie geven en moet ze je doorverwijzen..stel dat ze denkt iets te zien..dan ga je t toch alsnog laten verder bekijken? of doe je dat dan ook niet?
vinds het een beetje dubbel..als je echt neit wilt weten noet je helemaal geen echomaken..
Jij kunt het dubbel vinden. 😉
Ik heb er lang over nagedacht, en ook mijn vriend, en we hebben samen besloten het niet te doen.
Ik houd rekening met mijn gevoel, mijn lijf, en vooral ook mijn vriend.
En daarbij zijn er meerdere redenen, dan de redenen die ik eerder schreef, maar dat vind ik te prive om er hier bij te schrijven. Wil t je wel in een PB sturen, maar schrijf dat niet hier.
En na overleg met de VK die ook zei dat ze geen problemen verwacht zoals het nu gaat, besloten het niet te doen.
En ik zou niet weten waarom ik dan ook geen pretecho zou moeten/mogen maken van jou?
Een pretecho is gewoon een leuke extra echo, waarbij ze wel nakijken of je kindje goed groeit, en wat het word, en in principe niet voor of er iets mis is. Niet hier tenminste, weet niet hoe dat elders is??
En wat is er nou heerlijker dan met je familie en man samen naar het kindje kijken, hoe het er nu uit ziet?
Er word gewoon normaal een echo gemaakt, net als je eerste en 2e echo.
Heel wat anders dan dat ze langer in je buik gaan porren, en alles checken.
En nee ze mag misschien niet zomaar wat toezeggen, maar stel er zou iets mis zijn en ze zou het zien, en ze vertrouwt het niet, dan kan ze wel gewoon aangeven dat ze denkt dat er wat mis zou kunnen zijn en me inderdaad gelijk doorverwijzen..
En ja denk dat ik in dat geval alles wel na te laten kijken, maar in eerste instantie hebben we gekozen het niet te doen, mede ook doordat we de laatste tijd al behoorlijk wat ellende hebben meegemaakt.
Ik heb meerdere redenen aangegeven.
A. Zien mn vriend en ik er beiden heel erg tegenop, ik heb nog wel gedacht om t misschien toch te doen, maar mijn vriend had het toch liever niet. De wetenschap dat er iets zou zijn, en alles zou hij niet aankunnen. Ik ook niet trouwens.
Dit kindje is ontzettend belangrijk voor ons, en het idee dat er wat mis is, en we de rest van onze zwangerschap met een rotgevoel zitten en ellende, terwijl t misschien niet eens nodig is, zou voor ons heel zwaar vallen. Te zwaar na alle ellende die we samen hebben meegemaakt.
B. Ben ik heel erg gevoelig voor blauwe en beurse plekken, mij is verteld dat je hier behoorlijk last van kunt krijgen bij de 20weken echo omdat ze toch alles willen zien van alle kanten.
C. Heb ik goed overlegd met mijn VK en ook die zei dat we beiden gezond zijn, dus dat de kans dat er wat mis is gewoon erg klein is en ze het dus ook goed begreep dat we mede om die reden.
D. Het hartje erg goed klinkt en klopt, en de kleine ook goed groeit, dus ze ook goed kon begrijpen dat we het niet zouden doen.
En daarbij, of ik deze echo wel of niet besluit te doen, het is en blijft mijn keuze, en als ik wel of geen pretecho doe is ook mijn keuze, net zo goed dat ik van jou zou respecteren of je hem wel of niet zou doen 😉