Nadine schreef:boba80 schreef:
Het kindje bleek achteraf ook niet gezond...en heeft een hartoperatie gehad...en is uiteindelijk na 1/2 jaar overleden.
hierdoor ben ik in gaan zien dat het niet uitmaakt hoe je ook bevalt....als je kindje maar gezond is.
Wel vond ik het iets heel bijzonders om mee te mogen maken....het is toch iets heel erg intiems.
Zo kan het ook lopen ja :| Is het ook niet zo dat bij levensgevaar van moeder èn kind altijd voor de moeder gekozen wordt? Dat zijn natuurlijk de ergste scenario's. Nou ja, niet teveel bij nadenken maar 😉
Ik denk maar zo: het zal er toch uit moeten. Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom 😃
Ik vond het vooral bijzonder dat ik van mijn schoonzus erbij mocht zijn, juist omdat het zo intiem is.
Boba80, zou jij je eigen bevalling laten filmen?
Als er tijdens een bevalling levensgevaar is wordt er inderdaad altijd voor de moeder gekozen en pas in 2e instantie voor het kindje.
De baby van mijn vriendin is pas een dag na de geboort 'ingestord' en kwam er aan het licht dat hij zo ziek was....het had niets met de bevalling te maken....maar de aanleg van z'n organen (hart, longen, lever, milt) was niet goed.
Eigenlijk was het een wonder dat hij uberhaupt levend ter wereld was gekomen.....de kinderarts vertelde dat normaal gesproken een kindje wat zulke erge afwijkingen in een miskraam eindigd.....mijn vriendin had voor deze zwangerschap ook al 4 x een miskraam gehad...ze hebben nu dan ook besloten om geen kinderen meer te krijgen.
Of ik mijn eigen bevalling zou laten filmen...weet ik niet.
Kijk wel hoe ik er op dat moment over denk.
Ik wil wel dat er foto's worden genomen.
En ook dat als ik al zou willen dat er iemand anders (behalve m'n mannetje natuurlijk) bij aanwezig is...dat dit mijn zus is.
eerder was ik er altijd van overtuigd dat ik perse een ziekenhuis bevalling zou willen....maar nu ik bezig ben met zwanger worden zie ik een thuisbevalling ook steeds meer zitten..
nou ja...heb voorlopig nog zeeën van tijd om hier over na te denken....eerst maar eens hopen dat ik snel zwanger wordt.