Janneke14 schreef:
- wanneer het vruchtje zich gaat innestellen (of als het zich aan het innestellen is), zou je dit kunnen voelen? Ik heb nl last van buikkrampjes (laag onderin de buik), pijnlijke borsten en tepels, misselijkheid, draaierig / duizelig. Ik weet dat dit zou kunnen komen van een naderende menstruatie, maar kan het ook komen van een innestelling / zwangerschap?
- wat mag je wel / niet eten tijdens de zwangerschap? Ik weet dat je bv geen brie en filet american mag. Maar hoe zit het met vis, pate en fetakaas? Zijn er nog andere dingen die je niet mag eten?
- Sommige vrouwen schijnen het idd te voelen. Sommigen hebben een klein beetje bloedverlies (wat rose is en niet rood), dat heel kort aanhoudt (tot 2 dagen of minder). Ik heb helemaal geen enkel bloedverlies gehad en kan me ook niet echt herinneren dat ik er iets van gevoeld heb. De symptomen die je beschrijft kunnen bij zowel bij de ongesteldheid horen als bij een zwangerschap. Dat is het vervelende, iedereen heeft het weer anders. Voor mij waren de pijnlijke borsten wel een duidelijk teken (alhoewel ik er niet van uitging), want dat heb ik nooit gehad als ik ongesteld moest worden. Ik heb zelf bijgehouden hoe ik me elke keer voelde voor een neiuwe cyclus en dan ken je je eigen lichaam goed en merk je eventuele verschillen misschien sneller. Maar ik denk sowieso dat je het met je eigen symptomen moet vergelijken (van ongesteldheid) en niet teveel met andere vrouwen. Sommige dingen komen overeen, heel veel ook niet. Flauw :roll:
- Ik weet dat als er lait cru (rauwmelkse kaas) inzit, dat je het dan niet mag hebben. Schimmelkazen bijvoorbeeld. Maar de Feta die ze in Nederland en Belgie verkopen is meestal van gepasteuriseerde melk en dat mag. Ik kijk tegenwoordig gewoon steeds wat erin zit. En ik heb dus Feta gewoon in de salade :wink:. Er is veel informatie op internet over te vinden en in boeken over zwangerschap. Onze bieb heeft heel veel boeken over dat onderwerp :).
Nou, ik hoop dat je langzaam aan wat wijzer wordt. Ik ben ook steeds op zoek naar informatie hoor. Er is ineens zoveel waar je rekening mee moet houden. Ik ga hard voor je duimen. En voor de andere meiden uiteraard.
Baraniel