Nadine schreef:Nou.. het toeval wil dat ik wel hormoonzalf gebruikte, tegen eczeem. Werkte geweldig. Omdat de eczeem sinds kort weer langzaam terugkomt, bedacht ik me laatst dat ik de zalf wel weer kan gaan gebruiken. Helemaal niet bij stil gestaan toen dat dat voor een zwangerschap niet goed is. Dus toch maar in de kast laten liggen :|
Ik ben bij de dokter geweest, en heb een andere zalf voorgeschreven gekregen. Wel ook met hormoon, maar in tegenstelling tot degene die ik had kan deze geen kwaad voor een eventuele zwangerschap. (uiteraard zal ik hem nu alleen gebuiken als het echt nodig is) Dus als je toch nog last hebt van de eczeem, zou ik gewoon even langs de HA gaan.
jamilah79 schreef:Ja, maar van hormoonzalf is het bekend dat je meer haargroei krijgt. Nadine gebruikt daarintegen geen zalfjes op hormoonbasis, dus dat is bij haar niet de oorzaak. maar het is wel logisch dat je hormoonhuishouding veranderd na het stoppen met de pil. Je krijgt via de pil nl 2 soorten hormonen binnen en die samenstelling is weg als je het niet meer slikt. Dus je lijf moet zelf dingen regelen en ja, dan kan je gewoon meer haargroei krijgen.
Ik bedoelde ook ze zeggen: Dat van een zalf op hormoon basis, je meer haargroei kan krijgen. Dus dat het mij best logisch lijkt dat als je met de pil stopt, je ook meer haargroei kan krijgen omdat je hormoon huishouden dan helemaal veranderd. ik bijde gevallen gebeurt er iets met hormonen in je lichaam. De ene kan wel meer haargroei veroorzaken, dus lijkt het me logisch de ander ook...