winandaOud lidBerichten: 936Lid sinds: 1 januari 2005
nou meiden van de oude garde die me nog kennen vandaag een zwangerschapstest gedaan en eindelijk een vette positieve test in handen!!!! ben nu 4 weken en een dag.
winanda schreef:goh wat zie ik lenteding ook zwanger? gefeliciteerd meis. was een tijdje niet op het forum geweest omdat ik het zwangerworden van me af had gezet en nu zie je ik ook eindelijk zwanger. voel me tot nu toe nog fantastisch. alleen soms wat last van mn heupen en rug. en hebben julie dat ook dat je last hebt van je ribben? had gisteravond het idee dat er iemand met een riem mn ribben bij elkaar trok zo zeer. ga dinsdag naar de ha toe dus zal wel eens vragen wat dat is. en gelijk met mn werk iets regelen ivm avoond en nacht werk(heb geen dag werk ivm dat ik nu bij de tnt werk) en moet veel en zwaar tillen. als ik dat evt achter de computer kan zitten(wat alleen in de avond is want wil geen nachten meer is te zwaar nu) is het wel te doen maar zie wel even. moest van een vriendin van mij lekker thuis gaan zitten ivm het zware werk wat ik doe. wat is jullie advies?
wieke schreef:In de meeste bedrijven mag je geen diensten meer doen na 6 maanden zwangerschap. Ik werk in de gezondheidszorg en werkt iedereen als het kan tot 6 maanden mee met alles...ook de nachtdiensten !!
Uitzonderingen daargelaten uiteraard.. Maar tot die tijd gewoon werken hoor:)
Eerste maanden ben je dan wel misselijk enz... maar tillen in een zwangerschap heeft niemand nog ooit iets van gekregen denk ik. Ik sjouwde de laatste maanden nog met van alles ! Volgens mij zo lang mogelijk doorgaan met je normale dingen !!
Als je kunt stoppen met je nachtdiensten als je vier weken zwanger bent is dat goed geregeld in jouw bedrijf...