Ik twijfel nu ook heel erg aan of ik mn moeder of schoonmoeder wel bij de bevalling wil hebben.
Eerst wilde ik dit heel graag, totdat mn vriend zei: Ja maar weet je dat heel zeker, of doen we het gewoon lekker met zn 2en?
Ik had er nog niet eens over nagedacht hoe hij er tegenover stond, het leek me eerst heel fijn als mn moeder er ook bij zou zijn, maar bedacht me dat het voor hem dan ook fijn kon zijn als juist zijn moeder er bij zou zijn en ik heb geen zin om 2 dames aan elke hand en mn vriend erbij te hebben, dus we hebben besloten dat de familie wel in huis/ziekenhuis aanwezig "moet"zijn, maar dat we zoals het nu lijkt de bevalling samen doen.
Ik ben trouwens wel iemand die zegt hoe ze het wel of niet hebben wil, deed ik eerder ook niet, maar door ervaring leer je wel om het wel te doen. En ik merk dat ik dat veel prettiger vind, al is het voor de betreffende personen soms wat minder leuk.
Schreef ergens voorbeeld: Schoonouders verwennen hond, terwijl ze weten dat ik dat thuis absoluut niet wil.
Na een paar x heb ik er dus mn mond over opengetrokken en nu is het meestal: Mag hij ook wat?
Of ze doen het als ik het niet zie 😂
Met mijn ouders en zusje en vrienden net zo: Ik heb een periode gehad met bv vrienden of zusje dat ik dan belde, en ze het dan druk hadden en vervolgens had ik zoiets van laat maar, waar doe ik het voor?
Als het maar van een kant komt?
Dus besloot de betreffende persoontjes dit voor hun hoofd te gooien op een nette manier, en toen zagen ze zelf in dat ze idd te druk waren met dingen, terwijl familie en vrienden juist zo belangrijk is, en dat ze ook wel meer hun best konden doen om van hun kant wat te laten horen, ipv te denken: Och Malou belt ons toch wel 😂
En dat heb ik nu met de bevalling en alles ook.
Mn familie mag langskomen, schoonfamilie ook, maar niet nadat ze eerst ff gebeld hebben.
Dit komt ook in het geboortekaartje te staan, omdat mn vriend en ik gewoon eerst lekker samen tot rust willen komen en willen genieten van ons kleine boefje.
Mijn zusje gaf haar grenzen ook niet aan toen ze in mei bevallen is van haar dochtertje, en zat na die tijd ook huilend in bed, en daarop hebben we toen ook ingegrepen, en dat was maar goed ook, want ze was gewoonweg bek en bek af, helemaal kaduuk na haar keizersnee, zwangerschapsvergiftiging, en de lading drukte van allemaal visite die in principe ook best nog wel een week had kunnen wachten en ff had kunnen bellen.
Als je bevallen bent vind ik de directe familie belangrijk, de rest komt later wel, alleen was het bij haar lastig dat ze eerder beviel, de kaartjes met de boodschap bezoek prima, maar eerst ff bellen, dus nog niet klaar waren, en iedereen zichzelf maar uitnodigde.
Daar moet ik niet aan denken :shock: