vlindertje23Oud lidBerichten: 233Lid sinds: 1 januari 2005
Zijn er hier eigenlijk meiden die bewust alleenstaand mama worden? :mrgreen:
vlindertje23 schreef:Wat lief dat je ernaar vraagt!
Ik ben afgelopen vrijdag gestart met temperaturen, oa ook op aanraden van de huisarts. Dit wil ik zowieso een maad doen en hopelijk kan ik in augustus voor een eerste poging! :mrgreen:
Wordt vervolgd :D
Ik ga er vanuit dat je de opvoeding in je eentje mentaal en fysiek gewoon aankunt, anders moet je er sowieso niet aan beginnen.
Maar kun je nu al, of uberhaupt, inschatten wat een kindje samen met en van je liefdespartner voor je zou betekenen?
mamasanne1 schreef:Hoezo: "wat als jou dat ONVERHOOPT overkomt"?? Alsof je met kind geen partner meer tegen kan komen!
En ik weet niet hoe oud je bent hoor maar in mijn oren klinkt het allemaal nogal belerend, ouderwets en truttig.... Er zijn zat vrouwen die het goed voor elkaar hebben, en zo'n sterke kinderwens hebben dat er niet gewacht wordt op DE partner. Met partner ben je ook niet zeker van een goede en langdurige relatie...
Suus-wil-mama-worden... schreef:mamasanne1 schreef:Hoezo: "wat als jou dat ONVERHOOPT overkomt"?? Alsof je met kind geen partner meer tegen kan komen!
En ik weet niet hoe oud je bent hoor maar in mijn oren klinkt het allemaal nogal belerend, ouderwets en truttig.... Er zijn zat vrouwen die het goed voor elkaar hebben, en zo'n sterke kinderwens hebben dat er niet gewacht wordt op DE partner. Met partner ben je ook niet zeker van een goede en langdurige relatie...
Laat me raden.... Alleenstaande mama???
Suus-wil-mama-worden... schreef:Je reageert anders behoorlijk fel tegenover mensen die jou mening in deze niet delen...
Valt gewoon op...
Malou schreef:Vlindertje, een weloverwogen keuze heb je gemaakt, dat is een ding wat zeker is.
Ik vind het heel knap dat je er zo mee bezig bent geweest, alles hebt afgewogen, en het alleen aandurft.
Mocht ik nu nog steeds vrijgezel zijn geweest, en niet de liefde van mn leven tegen zijn gekomen, dan had ik het misschien tzt ook wel overwogen.
Voor mezelf ben ik erg blij dat ik wel de liefde van mn leven ben tegen gekomen en met hem straks een prachtig kindje heb, maar kan me ook wel goed vinden in jouw redenering.
Ik kan je dan ook niets anders dan veel succes wensen!
Wel ben ik nieuwsgierig naar hoe en wat, mocht de zaaddonor dus wel ineens besluiten wat van je kindje te willen weten en zijn aanspraak te maken?
Als je bijvoorbeeld naar een spermabank gaat en daar een donor uitzoekt, dan weet je zeker dat je "alleen"voor je kindje staat, maar een zaaddonor in levende lijve is waar je dus echt contact mee hebt gehad, en die misschien toch ineens besluit van: Hey ik wil dit kind toch wel erkennen of wat maar ook.
Heb je er trouwens ook goed over nagedacht om hem medisch te laten controleren? En ben je bekend met eventuele erfelijke afwijkingen van zijn kant en dergelijke?
Bij ons werd hier bij onze intake van de VK naar gevraagd namelijk, maar als toekomstig alleenstaand moeder moet je dit van te voren wel goed overleggen met je zaaddonor, wat er speelt in zijn familie, of wat hij zelf heeft, ook aan ziektes e.d. om maar even met je mee te denken 😉
Alhoewel ik denk dat je hier ook vast al wel aan gedacht hebt 😉
MamaSanne, ik vind je reactie ook niet netjes.
Het is toch niet moeilijk om gewoon op een ander te reageren, ook al geven ze misschien een antwoord waar Vlinder niet om gevraagd heeft? Als zij daar geen behoefte aan heeft kan ze dat prima zelf aangeven, en daarbij kan het ook op een nette manier ipv direct zo kleinerend en beledigend te reageren met doos en muts, en domme antwoorden :|
En van wat ik terug lees vind ze de antwoorden helemaal niet vervelend, en zijn ze ook uit nieuwsgierigheid gesteld, en vanuit de Ik persoon geschreven hoe zij het zelf zouden ervaren als zij zouden kiezen om alleenstaand moeder te worden.
Niet om Vlinder neer te halen, maar meer om te vragen hoe ze daar tegen over staat en daar is niets mis mee.
En Vlindertje reageert daar tenminste volwassen en keurig op ipv zoals jou van die rare antwooorden en toespelingen te maken.
Zou fijn zijn als jij dat ook zou kunnen... :|
Malou schreef:Dank je wel, dat was wel de boodschap die ik over wilde brengen :)
Mariekepiek schreef:ik vind dit een prima onderwerp hoor! maar het mag hier dan weer peace en vrede zijn, vind het echt belachelijk dat hier mensen voor domme doos en muts worden uitgemaakt. Ieder zijn eigen mening. Hoef je nog niet zo agressief te reageren en te gaan schelden. Alsjeblieft zeg! ben het ook wel eens niet met iedereen eens en kan wel eens hard op die mening ingaan middels een discussie, maar zo schelden en persoonlijk worden vind ik echt niet oke.
Cato schreef:Mariekepiek schreef:ik vind dit een prima onderwerp hoor! maar het mag hier dan weer peace en vrede zijn, vind het echt belachelijk dat hier mensen voor domme doos en muts worden uitgemaakt. Ieder zijn eigen mening. Hoef je nog niet zo agressief te reageren en te gaan schelden. Alsjeblieft zeg! ben het ook wel eens niet met iedereen eens en kan wel eens hard op die mening ingaan middels een discussie, maar zo schelden en persoonlijk worden vind ik echt niet oke.
Schelden? Muts en domme doos vind ik hele nette benamingen hoor. :mrgreen:
Als iedereen gewoon eens wat minder op een ander let, zou het hier vol zijn met blije dozen! :D
meisje25 schreef:Het moet natuurlijk zijn 'domme muts' (voordat ik hier weer voor domme muts die niet kan spellen word uitgemaakt :roll: )
chocola schreef:Wat knap dat jij het financieel dan nog zo goed zal redden.
Voor zover ik had begrepen uit mijn omgeving, moesten ze hier toch goed op de centjes letten met hun 5 daagse baan (zonder kind).
Knap hoor!
Het zou mijn keuze niet zijn, maar ik geloof niet dat je kind iets tekort zal komen bij jou, dus ook mijn reactie is positief hoor!
succes!