Wantjes schreef:Ik heb daar ook altijd last van gehad hoor...en had wel regelmatig Candida, ben daar wel gevoelig voor. Maar heb er ook wel eens te lang mee doorgelopen en toen werd het dus een vaginosis en toen werd het een baarmoederhals ontsteking. Dus ik heb wel geleerd meteen in te grijpen. Dat spul, Balance Activ, werkt erg goed. Er staat op dat je het niet moet gebruiken in de periode dat je zwanger wilt worden, want het veranderd je milieu (zuurgraad en zo) en dat is minder gunstig voor het sperma om in te overleven. Maar juist een paar dagen nadat ik het gebruikt had, werd ik zwanger....Dus das ook relatief zullen we maar zeggen.
Mij helpt het heel erg om elke dag te wassen met Biodermal intiem, en na de sex een doekje van lactacyd in mijn onderbroek de komende uren. Dat heeft bij mij de hausse aan infecties gestopt. Maar ook dit zal voor iedereen anders werken denk ik, denk dat het afhangt van de reden dat je gevoelig bent voor infecties.
Oh ja en tegen mij zeggen ze altijd dat zo lang het nog wit is en niet ruikt, het niet ernstig is. Pas als dat veranderd, moet ik naar de dokter. Dus wat jouw gyn zegt gaat in tegen wat ze tegen mij zeggen....
Js dat vond ik dus ook heel erg vreemd. Want bijna elke vrouw die ik ken heeft last van witte afcheiding. En ja ik dacht ook dat als de geur en kleur veranderen dat het dan pas een infectie is. Ik heb pas vorige maand last gehad van witte afcheiding die erg dik was en een beetje groenig en een vieze geur had, maar daarvoor nooit.
Weetje wat ze ook zei? Dat zo veel mogelijk met zeep wassen goed is voor de vagina...
Nou ja, dat vond ik echt raar, omdat ik geleerd heb dat te veel zeep de goeie bacterien doodt en het dan de kans op infecties vergroot. Dus ik beginn wel een beetje te twijfelen over de professionaliteit van mn gyneacoloog.
Misschien toch wel opzoek naar een andere..?