Wie heeft hier ervaring mee, of gaat dit nog doen?
Ik ben erg benieuwd naar jullie beweegredenen en ervaring!
MoOud lidBerichten: 99Lid sinds: 1 januari 2005
wieke schreef:Mo.. ik ben 41 dus zowieso al verhoogd risico.
Vorige keer had ik kans van 1:1023 bij de screening. Toen heb ik niet verder onderzoek gedaan.
Ik denk dat de kansberekening nu hoger ligt omdat ik weer ouder ben. Ik wacht dat eerst af. Maar denk wel sterk aan een vlokkentest. Met name omdat ik een vruchtwaterpunctie 14 weken)en je moet vlgs mij 3 weken op de uitslag wachten) zo laat in de zwangerschap kan laten doen. Meestal voel je het dan al en dan moet je vlgs mij ook bevallen ipv curreteren mocht je weg laten halen.
Er zitten idd aan vlokkentest en vruchtwaterpunctie bij beide kans op een miskraam.. Ik geloof 2% ofzo waarbij het misgaat door dat onderzoek.
Maar ik heb geleerd niet tever vooruit te denken dus ik wacht eerst de screening nekplooi en bloedtest af en kijk dan verder...
Ik ga stap voor stap maar overweeg het dus zeker wel.
Het zou mij ook heel prettig lijken iets meer zekerheid te hebben dmv zo'n onderzoek. Anderzijds vind ik het wel heel eng.
mama1988 schreef:Hoi mo,
De kans op een miskraam, veel mensen en wat er ook op internet staat zegt men hoe ouder je bent hoe meer kans. Ik vind het waanzin. MIjn eerste miskraam kreeg ik toen ik 19 was. Ik was toen 3 maanden zwanger. MIjn 2de mk was 2 dagen voor mijn 20ste verjaardag dus hoezo met leeftijd te maken? vraag ik me dan af. Een miskraam komt vort uit moeder natuurlijk zij neemt dan de beslissing voor jou.. een mk gebeurt niet voor niks.. nu durf ik er eindelijk zo over te praten heb echt maanden heel veel verdriet gehad..
Je moet in het positieve geloven.. de eerste kindjes heb ik niet gevoelt. Met mijn tweeling nu voelde ik ze met 13 weken.. (een luchtbelletje wat kapot knapte in mijn buik zo voelde het). Ik kan je verder niet helpen heb er geen ervaring mee maar misschien kun je aan je vk vragen of sommige testen eerder uitgevoerd kunnen worden?!
heel veel succes er mee, en ik hoop en duim voor je dat alles goed blijft gaan!
brusje schreef:ja het is zoo moeilijk lijkt me je wilt idd wel graag weten dmv t onderzoek maar als je degene bent die er een miskraam van krijgt en er bleek niks mis met het kindje..dat lijkt me ook heel erg...
maargoed het gaat natuurlijk wel veel meer goed met een onderzoek dan dat het fout gaat!