Heej jesje!
Gaaf joh! Tuurlijk moet je gaan!! Zwanger zijn wil niet zeggen dat je ineens alle leuke dingen aan de kant moet schuiven toch? Je zult er alleen wat meer rekening mee moeten houden. Je moet in dat soort landen altijd opletten met wat je eet, en in jouw geval de salades bijvoorbeeld maar laten staan en geen dubieus vlees van kraampjes langs de weg. En misschien gebieden met een groot malaria risico vermijden.
Ik weet niet wat tegenwoordig de malaria risico's zijn in Indonesie, in Bali is het vrij laag. Malaria kan erg gevaarlijk zijn tijdens de zwangerschap, daarom wordt altijd aangeraden om pillen te slikken als je naar zo'n gebied gaat. Het slikken van malaria medicijnen is ook niet zonder risico's, maar er zijn er een aantal die gezien worden als veilig (na eerste trimester), maar een tropenarts kan je daar heel goed over inlichten. Hetzelfde geld voor evt vaccinaties als je die nog niet gehad hebt (hepatitus B bijv, maar dat schijnt ook niet gevaarlijk te zijn tijdens zwangerschap). Misschien kun je bellen/mailen met
http://www.vaccinatiecentrum.nl/ zij geven gratis reisadvies.
Maar als ik jou was zou ik gewoon gaan en lekker genieten. Denk maar eens hoe heerlijk het moet zijn voor dat kleine hummeltje van je, lekker groeien terwijl mama heerlijk ligt te relaxen langs het zwembad op tropisch bali (zonder die tropische cocktail, dat is dan wel weer jammer 😉 ).
Succes met een beslissing maken!