bloem79 schreef:
Wil je bij het onderwerp Miskraam nog je gegevens invullen (startpagina, en dan helemaal onderaan bij het onderwerp miskraam, daarna vindt je het wel)
Liever niet. Ik wil niet teveel meer bezig zijn met mijn miskraam en al helemaal niet geconfronteerd worden met andermans miskraam verhalen. Klinkt misschien wat egoistisch, maar dat is puur zelfbescherming. Ik haal mezelf allemaal enge dingen in mijn hoofd en dat wil ik niet. Ik wil nu genieten van deze zwangerschap en niet teveel meer bezig zijn met wat er allemaal mis kan gaan en bij wie wanneer het mis is gegaan.
Wanneer je straks opnieuw zwanger bent zul je merken hoe onzeker dat is, zeker in die eerste 12 weken. Je wilt positief blijven maar door het lezen van andermans verdrietige verhalen, werd ik eigenlijk alleen maar nog onzekerder. Ik mijd nu express topics over miskramen en wil er echt niet meer over lezen of me erin mengen.
Dit vind ik overigens een positief topic. Immers kan ik jullie op die manier wat meer hoop en vertrouwen geven. Want het is na een miskraam wel zo dat de "drang" om zwanger te zijn enorm is. Ik vond die 2 maandjes na mijn miskraam heel zwaar. Ik heb vorige week mijn 2e echo gehad en kan sindsdien pas genieten omdat ik nu weet dat het goed zit. Maar die eerste weken zijn gewoon zo slopend. Ik had nooit verwacht dat de miskraam zo'n enorme impact op mij gehad heeft. Dat kan je van te voren niet inschatten.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik wens je van harte toe dat je snel weer zwanger mag zijn van een gezond wondertje.