Ster schreef:Helemaal mee eens!
Een kennis van me rookte nog stevig toen ze zwanger was, at slecht (ze heeft anorexia gehad) en at ook nog wel rauw vlees en het kindje is helemaal gezond! Dus het zegt allemaal niks....ik zou alleen het risico niet willen nemen want als er wel iets mis is, dan kan je jezelf wel voor je hoofd slaan lijkt me
zo zijn er ook genoeg mensen die roken en geen kanker krijgen...
Helaas is het toch bewezen dat je meer risico loopt dan andere mensen en zo is dat ook met een gezond kind.
Ik ken er ook 1 die alles heeft gedaan wat niet slim is bij een zwangerschap:
pil blijven slikken, roken, weekenden dronken, sporten, omdat ze "dikker" werd en dus ook slecht eten (maaltijden overslaan) Die was duidelijk in ontkenning. Door de pil kreeg ze wel haar maandelijkse bloeding, voor zover ik had begrepen. Dat haar borsten groter waren geworden was dan weer wel opgevallen.... kind was gezond!
Ik vind het altijd zo oneerlijk voor de mensen die bijv een minder gezond kind krijgen, terwijl ze er wel zo goed voor gezorgd hebben en een ander die zo slecht heeft geleeft, krijgt dan weer een gezond kind 😞
Natuurlijk zou ik het liefste willen dat iedereen een gezond krijgt, laat dat duidelijk zijn!