Veel plezier alexia, lijkt mij ook erg leuk om te doen, telefoontje beantwoorden enzo.
Ik heb al heel wat studie doorlopen maar helaas niet overal een diploma van.
Ik heb eerste de kappersopleiding gevolgt maar ik kon er toch niet tegen ik kreeg last van eczeem dus moest ik voor iets anders kiezen. Ik heb toen gekozen voor administratief medewerkster alleen heel de dag 5 dagen per week achter een pc zitten vond ik niks dus toen ik mn diploma behaald had ben ik er mee gestopt. Nu leer ik voor verkoopmedewerkster tja eigelijk hoef je er niet voor te leren maar ik wil graag dat mbo diploma hebben dus vandaar.
Vrijdag heb ik (weer) een sollicitatie gesprek bij een Plus supermarkt. Omdat ik ook niet op zaterdags wil werken, maar ja vaste lasten gaan gewoon door he dus moest ik wel wat.
Vandaar dat ik bij de Plus terecht kwam, en misschien is het harstikke leuk we zullen we zien.
Ook heb ik vrijdagmiddag een afspraak met een gezin met 2 kindjes, voor een paar keer in de maand op te passen. Oh dat lijkt mij erg leuk aangezien ik al eninge ervaring heb met kids!
Zo zie je maar weer het lijkt soms heel erg zonder baan maar uiteindelijk komt alles goed!
Lieve mensen als je het niet meer naar je zin hebt op je werk maak dan een keuze, ook al ben je zwanger of (nog) niet. Tegenwoordige hebben werkgevers toch zoveel mogelijk heden om je te onstlaan. Maar zoek iets wat je leuk vind en ga er dan ook voor!
Hoi Meiden,
Tijdens je proeftijd (de wet zegt: max. 1 mnd bij een contract van of korter dan een jaar, max. 2 maanden bij een contract langer dan een jaar) mag je niet worden ontslagen omdat je zwanger bent. Helaas geldt hier vaak een omgekeerd bewijslast. Ik bedoel daarmee, dat jij moet aantonen dat de reden van ontslag was, dat je zwanger bent. En dat is heel moeilijk. Temeer je werkgever bij een ontslag tijdens proeftijd niet verplicht is een reden op te geven. Bovendien is hij waarschijnlijk op de hoogte van de volgens de wet geldende afspraken. Dat betekent dat, wanneer je hem vraagt zijn besluit schriftelijk toe te lichten er waarschijnlijk een keurig briefje volgt met vage reden als: "past niet binnen het team", "onverwacht overbodig", o.i.d. En aangezien iedere andere reden mits binnen de proeftijd geldig is...
Gelukkig ben je inderdaad niet verplicht te melden dat je zwanger bent tijdens je sollicitaties of proeftijd (tenzij je binnen drie weken zwangerschapsverlof op wil of moet nemen, maar goed, dan is het al zo zichtbaar....). Daarna is het slim het wel te melden, omdat je tijdens je zwangerschap en verlof in principe beschermd bent tegen ontslag.
Persoonlijk zou ik het om deze redenen niet melden tijdens de proeftijd. Een administratieve kracht bij mijn vorige werkgever meldde het ooit precies na haar proeftijd. Haar contract voor bepaalde tijd werd overigens enige maanden later toch omgezet in een contract voor onbepaalde tijd, en dat terwijl het eerste contract nog niet eens afgelopen was! Dat ze het pas na haar proeftijd meldde, werd "niet meer dan logisch" gevonden.
heel veel succes met jullie beslissing,
liefs,
Frummel