Hoi Linny.
Hier een hoogzwangere met zeker nu overgewicht 😂 😉
Zonder gekheid, ik ben dus 1.65, en woog toen ik net zwanger was schommelend tussen de 85 en 89 kilo.
Ben vrij lang op dit gewicht gebleven, en pas vanaf augustus meer gaan groeien gelukkig.
Nu ben ik in totaal dus goed 20 kg aangekomen, zit nu op 110 kilo, en merk dat wel.
De ene verloskundige houd me extra in de gaten, terwijl de anderen er niet zo'n punt van maken, al schijnt het wel zwaarder te kunnen zijn als je meer overgewicht hebt. Ook tijdens de bevalling, al hebben ze me nooit uitgelegd waarom.
Maak me er ook niet druk om 😉
Wel houden ze dan ook extra je bloeddruk in de gaten, omdat "dikkere"mensen toch meer moeten doen om hun lichaam draaiend te houden zeggen ze.
Ik hoop wel voor jou dat je dan qua verder gewicht niet heel veel aan gaat komen. Niet lullig bedoeld, dus hoop dat je het niet verkeerd opvat, maar als je veel aankomt en je bent al zwaarder, dan is het best pittig voor je lijf.
Ik heb zelf een paar jaar terug veel overgewicht gehad, woog toen boven de 110 kg, en ben toen in een half jaar tijd alles kwijtgeraakt, maar weet nu weer hoe dat voelde.
Ik houd nu veel vocht vast, mn knieen benen en enkels doen vooral s'nachts erg zeer, en je moet het gewicht toch meesjouwen elke dag.
Lijnen tijdens je zwangerschap is niet goed, dus dat zou ik je niet aanraden, maar toch is het wel extra goed letten op hoe je eet en wat je eet.
Ik at in t begin van mn zwangerschap meerdere porties op een dag, en verdeelde het ook echt, omdat ik aardig trek had steeds. Grappige is dat ik dus eerst afviel, en daarna langzaam aan ben gaan groeien 😂
S'ochtends brood, 10 uur brood of fruit, tussen de middag brood, om 3 uur brood of wat anders, en avondeten.
Nu eet ik s'ochtends, smiddags, en savonds, maar niet heel veel.
Dit omdat Uk met zn bips onder mn maag zit als ik ga eten, en dan voel je je zelf al snel erg vol 😂
Ik ben nu 39 week en een dag zwanger, dus spannend hier, en ben ook erg benieuwd hoe snel de kilo's en hoeveel kilo's er straks vanzelf weer afgaan 😉
Heb je al een afspraak bij de verloskundige gehad trouwens?
De mijne vroeg toen mn gewicht, en verder gewoon de controles.
gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen in ieder geval 😃