Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw hier, dus ook ik zal me eerst maar ff voorstellen.. ๐ Mijn naam is Berber, ik ben 23 jaar en woon samen met mijn vriend Stefan (35) in Ureterp (Friesland).. Stefan en ik hebben zo'n 3 jaar geleden besloten om met kinderen te beginnen. Enorm positief zijn wij begonnen met het proberen zwanger te raken. Omdat er tussendoor wat omstandigheden in de familie waren, hebben we dit tijdelijk op een laag pitje gezet.. Maar toen ik na 2 jaar nogsteeds niet zwanger was geraakt (en dat terwijl we veel sex hebben), begon ik steeds meer te twijvelen aan mijn vruchtbaarheid. Ik heb hierover een heel gesprek met mijn moeder gehad, die mij vertelde dat ik er niet teveel mee bezig moest zijn en dat het dan wel zou lukken.. (Zoals ik van meedere mensen hoor) Maar helaas, nogsteeds geen succes.. Toen ben ik naar de dokter gestapt met mijn verhaal en die liet mij een maand lang elke dag mijn tempratuur opnemen, hieruit moest blijken dat ik daadwerkelijk wel een eisprong had.. Ook wou hij mijn vriend zijn sperma graag testen, want hij vertelde dat het in 75% van de gevallen aan het zaad van de man ligt.. Wegens bepaalde omstandigheden kwam vervolgens de kinderwens weer ff op een laag pitje te staan, en is het er nog niet van gekomen om mijn vriend zijn sperma te testen.. De laatste maanden zijn we weer volop positief begonnen om proberen zwanger te raken. Vorige week ben ik naar mijn vriend zijn huisarts geweest voor een gesprek en die wou ons meteen doorsturen naar een gynaecoloog. Natuurlijk was ik blij om dit te horen, want ik dacht altijd dat er heel wat aan vooraf ging voordat ze je doorverwijzen naar het ziekenhuis. Mijn huiisarts kwam namelijk niet met dit voorstel.. Aangezien mijn vriend niet mee was naar zijn huisarts, hebben we eerst nog een gezamelijke afspraak bij hem.. Helaas kunnen we komende donderdag pas terrecht.. Het is maar een paar dagen wachten, maar das voor mij eigenlijk al veels te lang omdat ik al zolang wacht..... In mijn omgeving raakt de 1 na de andere zwanger, en dat doet best pijn als je zelf al 3 jaar bezig bent en het nogsteeds niet wil lukken.. Ik ben erg blij dat er eindelijk meer aktie ondernomen word, maar ik ben ook best wel bang dat er iets mis is met 1 van ons 2.. (of misschien wel beide..) Het is in ieder geval wel fijn om te weten waar je aan toe bent, dus ik hoop dat wij zeer binnenkort meer weten of en hoe wij een kindje kunnen krijgen..
Ik heb me hier aangemeld, omdat ik benieuwd ben naar verhalen van anderen.. Misschien kan ik hier meer te weten komen over de onderzoeken bij de gynaecoloog en praten met vrouwen die hetzelfde probleem hebben als mij.. Het is altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent, en je ervaringen met anderen te delen..
Groetjes Berber
WijFFieWjOud lidBerichten: 4Lid sinds: 1 januari 2005