Jeetje, die afscheiding doet me denken aan een schimmelinfectie die Candida heet. Het kan ook ontzettend jeuken!
Meer info:
http://www.soaaids.nl/soa_vervolg/candidaTjee, hoe starte het bij mij... Ik moest in mei bij de gynaecoloog komen, ik teste met de kruidvat ovulatietesten en ze testen al 5 dagen lang knal positief. Dus ik dacht heeeee ben ik zwanger (wist toen nog niet dat er geen eitjes groeiden) en had geen menstruatie, maar je hoort weleens dat vrouwen wanneer ze goed klussen toch een eisprong krijgen en zwanger raken. Nou toen dus naar de gyn.
Die ging kijken, geen eigroei :|. Het was helemaal leeg (zelfs geen eiblaasjes) een slijmvlies van ca. 3 mm (kindje heeft 7 mm nodig in te nestelen). En geen kind in de buik :(. Dus toen een ovu test via de gyn gedaan en hartstikke negatief. Kruidvat teste dus vals postiief.
Doordat ik al jaren bij de gyn liep i.v.m. doorbraakbloedingen door alle pilsoorten heen en me lichaam dat alles afstoote kende hij me al.
Ik ben gestart met de Primolut, vervolgens 50 MG Clomid, op CD3 bloedprikken om mijn hormoonwaardes te meten (allemaal zag het er goed uit). Helaas sloeg de Clomid niet aan, dus weer een Primolut kuur, op naar de 100 MG Clomid en er gebeurde weer niks. Weer een primolut kuur wachten op een menstruatie, maar me lichaam had niksom te bloeden meer, dus toen maar met Clomid 150 MG gestart. Helaas een super trage reactie en toch een eisprong, echter bleef me slijmvlies te dun :(.
Dus toen naar de Gonal F injectie, elke dag om 19.00 uur een prik zetten van 75 IE en ja hoor, op CD10 had ik al een volgroeid eitje zitten van 20 mm! Helaas was me slijmvlies nog maar 3 mm. Het eitje was bevrucht maar kon niet innestelen. Dit wisten we omdat ik pas op 18 DPO ongesteld werd en eerst heel veel klompen zwarte stolsels verloor + een hele vage posi zwangerschapstest.
Weer verder met de Gonal F en ja hoor 3 joekels van een eitjes! Maar weer een slijmvlies van 3 mm. Toch eigenwijs geklust, weer een positieve zwangerschapstest en weer mega veel zwart verloren. Weer mislukt en werd pas op 18 DPO ongesteld.
Toen weer verder met de Gonal F, helaas weer een prachtig eitje, maar een dun slijmvlies. Ik dacht, deze maand klus ik niet (kreeg ook te horen dat ik nooit meer natuurlijk zwanger kan raken en het beste me HA kon aanklagen). Tot me grote verbazing werd ik op 12 DPO ongesteld :|. En het was gelijk helder rood bloed, geen mega buikpijn zoals voorgaande rondes en geen zwarte stolsels. De gynaecoloog noemde dit het bewijs dat als er geen bevruchting optreed bij me dat ik dus op 12 DPO gelijk goed ongesteld wordt en niet op 18 DPO!
Deze maand toch met de gynaecoloog afgesproken met Gonal F te beginnen, tegelijkertijd Progynova te slikken (die helpt de groei van je baarmoederslijmvlies) en op CD11 terug voor een follikelmeting. En tot ieders verbazing was me slijmvlies al dik 7 mm! Mijn eitje al 17 mm. Het was echt ongelofelijk. Wat waren we blij.
Moet vandaag een injectie zetten om de eisprong op te wekken (Ovitrelle) dit moet je helaas altijd doen als je jezelf injecteert voor een eisprong, want je eitjes springen dus niet meer zelf. En dan moeten we vandaag en morgen verplicht seks hebben en dan maar hopen dat het raak is. Wij gaan er niet vanuit, maar het mag eindelijk wel eens hoor.
Door al die hormonen ben ik super saggie, emotioneel, heb hoofdpijn etc. Overigens ben ik ook erg aangekomen, loop om de dag in het ziekenhuis voor een inwendig onderzoek (follikelmeting) en ben er nu weleens klaar mee. Maar voor ons kindje hebben we alles over.
Als ik deze maand niet zwanger ben wordt ik 25 februari geopereerd. Krijg dan een laparascopie, voor meer info zie:
Laparoscopie (kijkoperatie)
Deze ingreep wordt onder volledige narcose en in dagbehandeling ('s morgens nuchter komen en 's middags weer naar huis) uitgevoerd. Er worden twee sneetjes gemaakt in de buik, één bij de navel en één boven het schaambeen. Door deze sneetjes kan de laparoscoop (kijkbuis) naar binnen worden gebracht, waarmee de arts in de buik kan kijken. Om het zicht te verbeteren wordt tijdens de behandeling koolzuurgas via een naald in de buik geblazen, waardoor er ruimte ontstaat tussen buikwand en darmen. Dit gas kan later pijn in de linkerschouder veroorzaken. Verder heeft men over het algemeen weinig last van dit onderzoek.
Het doel van de laparoscopie is informatie te krijgen over de grootte en vorm van de baarmoeder; vorm, kaliber, beweeglijkheid en lengte van de eileiders; kwaliteit van de fimbriae (vangarmpjes van de eileider); grootte, vorm en beweeglijkheid van de eierstok; aan- of afwezigheid van verklevingen; aan- of afwezigheid van endometriose; toestand van de blinde darm; aan- of afwezigheid van verklevingen bij de lever. Tevens wordt een gekleurde vloeistof via de baarmoedermond ingespoten om (opnieuw) de doorgankelijkheid van de eileiders te controleren.
Overigens is alles na te lezen op mijn beebiesite. Zo lang verhaal haha.