Ik wil graag zwanger worden, maar ik heb altijd al problemen gehad met mijn menstruatie. De dokter adviseerde mij altijd dat ik gewoon de pil door kon slikken, omdat ik altijd hele hevige pijnen had etc. Nu vroeg ik mij af, of dat kwaad kan.. of dat iemand hier evaring mee heeft.. Ik slik nu al een tijdje gewoon steeds de pil door, maar nu weet ik niet of ik gewoon kan stoppen en menstrueren en dan stoppen met de pil om het dan te kunnen gaan proberen.. Iemand van jullie advies?
Alvast bedankt!
frenchOud lidBerichten: 6.560Lid sinds: 4 juli 2008
Ik slikte de pil ook regelmatig door. Ik werd zo 3 of 4x per jaar ongesteld. Ik ben nu 2 maanden gestopt en had na 30 dagen mn eerste natuurlijke ongi alweer.
Ook ondervind ik veel voordeeltjes van het stoppen met de pil, vriendlief ook 😃
Maar elk lichaam reageert anders, dus ik zou gewoon proberen en anders misschien toch de dokter of de apotheker raadplegen voor eventuele bijwerkingen
vruchtjeOud lidBerichten: 1.340Lid sinds: 11 januari 2010
Het kan geen kwaad om zomaar te stoppen. Heb het de dokter ook gevraagd omdat ik regelmatig door had geslikt.
MAAR: Het enigste is dat je menstruatie pas na een tijd weer het goede ritme krijgt. En je kan last krijgen van hevige krampen omdat je lichaam zelf weer op gang moet komen.