Roxy schreef:Bij drugsgebruik komt een baby verslaafd ter wereld..
Ikzelf (mijn moeder is tijdens de zwangerschap niet gestopt met roken) ben niet verslaafd op de wereld gekomen maar was een supergezonde baby.. er was destijds ook niets aan de placenta te zien.
Stress is ook niet goed voor een ongeboren kindje.. vandaar dat ik snap dat het in dat geval beter is om een paar sigaretjes te roken en je verder fijn te voelen. Dat is mijn mening. Ik neem het mensen niet kwalijk als ze roken tijdens hun zwangerschap.
Er zijn zoveel dingen niet goed.. als ik al die dingen niet mocht doen waarvan ooit is aangetoond dat het slecht zou zijn had ik geen leven meer, ook als niet-zwangere.
Dat is dan denk ik ook het enige verschil.
Stress is inderdaad niet goed, maar op het moment dat iemand beslist om te stoppen met de pil is er nog ruim voldoende tijd om er voor te zorgen dat je van je verslaving af komt. Als je uitgaat bedenk je je toch ook vantevoren hoe je naar huis gaat. Als je weet dat je met de auto gaat, drink je niet. Zo vind ik roken hetzelfde...
Je kut nu ook niet meer vergeleiken met vroeger toen we zelf geboren werden. Toen der tijd wist men nog niet hoe slecht roken was. Oke, jij bent gezond ter wereld gekomen, en ik ook, maar er ik zeker wel bewezen dat de kans op een ongezond kind stukken groter is als je rook. Als toekomstig ouder vind ik dat je het verantwoord bent naar je kind om er alles aan te doen het gezond ter wereld te brengen.
Ik vind dus niet dat stress de rede mag zijn waarom een paar sigaretjes per dag 'oke' is. Je moet gewoon zorgen dat je geen sigaretten meer nodig hebt voordat je stopt met je anticonseptie... Iedereen zocht er voor dat hij ruim optijd begint met foliumzuur enzo, en mensen laten rouwe producten liggen en alles wat schadelijk kan zijn voor je ongeboren kind. Maar een paar sigaretjes per dag mag wel als je dan geen stress hebt. Ik vind dit echt 100% not done!!