Nootje38 schreef:Mijn peuterpuber tijd is alweer ffie,s een poosje geleden.. mijn kids zijn nu 14 en 8 jaar.. laat heel duidelijk zien waar jullie als ouders de grensen hebben.. zet idd een kind nooit zo in een keer op de strafplek of gang.. maar waarschuw eerst een keer.. en gebeurt het weer dan op de strafplekje.. zet hem of haar gerust in de kamer in de stoel/kinderstoel of op de bank... 1 ding heel belangrijk blijf zelf rustig en kalm ook al heb je dit 1001 keer moeten doen... hoe kalm jij blijft en bent.. zal je eerder zien dat het werkt.. en je kind gaat hierdoor terug schreeuwen... (als je hard roept of idd schreeuwt. je bent dan een voorbeeld voor de kids).
mijn dochter is nu 8 en heeft ook haar streken... doet ze iets wat ik niet leuk vind is het 8 min na de gang.. maakt ze het heel bond.. gaat ze een half uur na der kamer... en ze moet altijd sorrie zeggen...(ook belangrijk als je zelf fout zit. om dit ook te doen...
heel belangrijk beloon bij goed gedrag...
en komt een kind terug van de strafplekje zie het als vragen om negetief aandacht.. dan kind aan de hand pakken niks zeggen en terug zetten op de plek...
en na afloop praten uitleggen.. als de kinderen ouder zijn... kunnen ze het makkelijker begrijpen.. vraag ook na hun meening.. maar jullie beslissen..