Ook ik breek even in, want er staat hier (sorry dat ik het moet zeggen, dames) een hoop onzin!
Al die mooie cijfers van wanneer je vruchtbaar bent na je menstruatie, gelden alléén voor vrouwen die géén hormonale anticonceptie gebruiken. Dat mag je dus allemaal direct vergeten als de vraag gaat over het vergeten van de pil.
Als je, zeker in het begin van een pilstrip, een pil helemaal vergeet (dus niet binnen 36 uur na de vorige alsnog inneemt) is er een kans dat je zwanger raakt. In dit verhaal heeft het meisje de vergeten pil niet alsnog ingenomen, en de volgende pas twee en een halve dag na de laatste ingenomen!
ruthje schreef:Want als je in het begin van de strip een pil vergeet is de pil de hele maand niet meer betrouwbaar.
Dit kan je opvangen met een stopweek, of door de rest van de strip pil met condoom te vrijen.
Het tweede(condooms) klopt, het eerste (stopweek) niet. Als één dag de pil vergeten vlak na je stopweek de pil al wekenlang onbetrouwbaar maakt, zal hij echt niet ineens betrouwbaar worden door direct nóg eens zeven pillen niet te slikken. In tegendeel. Condooms blijven dus nodig!
Danneels, ik raad je vriendin aan om over ongeveer twee weken een zwangerschapstest te doen. Als ze werkelijk zwanger is, is dat tegen die tijd aantoonbaar. En jullie kunnen het het beste zo vroeg mogelijk weten als ze zwanger is, dan heb je namelijk de meeste opties. Als zij (jullie) ervoor zouden kiezen de zwangerschap af te breken, is dat in een vroeg stadium ook (lichamelijk) minder ingrijpend dan als ze al langer zwanger is.