Marieke, ons zoontje heeft ook veel en vaak de hik en hij hikt dan ook best wel hard dat we het best wel wat zielig vinden maar ook de kv zei ons dat we er niet zoveel tegen konden doen ja hem gewoon lekker tegen je aan te nemen en over zijn ruggetje heen wrijven. Ons zoontje is ook een nogal vechtertje hij wil overdag bijna niet slapen en dan is het echt huilen maar dan echt zo´n huiltje van ´´mopperen´´ zo van wel/niet slapen!! Ik vond het ook doodeng om hem gister in het badje zelf te doen (waar de kv erbij stond) ik durfde het eventjes niet vond het zo eng maar uiteindelijk wel gelukt en was een erg fijn gevoel.
Ook vind ik het al een eng idee als mijn vriend weer moet werken (hij heeft dan nog wel 3 weken) maar die gedachte alleen al, hoe hebben jullie dat ervaren?.
Mariekepiek schreef:heeh,
Karin, ik vind het helemaal fantastisch mama te zijn. Ben ook beretrots op mijn ventje en mijn hart stroomt al over van liefde voor hem. Klinkt plakkerig, maar had dit vantevoren niet verwacht. Natuurlijk is het wel erg zwaar de eerste periode, maar merk hier dat dat er gewoon bijhoort. Heb in de kraamperiode ook te weinig rust genomen en samen met de onderbroken nachten door de voedingen valt dat wel tegen. Ook loopt het borstvoeden nog niet echt zoals het moet.
Het hikken is weer over!!!! Ik kan nu ook verklaren waardoor het kwam. Hij deed veel te lang over de borstvoeding!!! Wel een uur!!! Toen ie de hik kreeg waren we even helemaal over gestapt op borstvoeding uit fles geven. Borstvoeding uit de borst kostte hem teveel energie en uit de fles ging het even zo makkelijk dat ie heel gulzig is gaan drinken. Dat gulzige is nu over. Nu na een paar dagen, doe ik over het algemeen gekolfde melk geven en 1 a 2 x per dag aan de borst. Nu is het voeden ontspannend geworden voor ons allebei.