Dianneke schreef:Devika, jij dus ook een trage schildklier zonder dat je het wist, ik ook, schrikken of niet?
Hoe staat het inmiddels met de nieuwe echo. Is het echt een leeg vruchtzakje, heb je een miskraam gehad? Dat zou echt heel erg zijn. Hoeveel thyrax moet jij slikken? Ik slik nu 100mcg.
Ik mag voorlopig vanwege de schildklier niet zwanger worden, het kan namelijk het risico op miskraam vergroten en ook schadelijk zijn voor de hersenontwikkeling van het kindje. Ik vond de verhalen op internet ook nogal eng, dus toch maar veilig vrijen al een paar maanden inmiddels. Ik hoop deze week groen licht te krijgen dat de schildklierwaarden goed genoeg zijn om weer zwanger te mogen worden. Heel spannend, ik zou het echt heel moeilijk vinden om nog weer een maand te wachten. En elke keer die onzekerheid he. Voor jou met die echo's nog erger denk ik.
hoi,
sorry dat ik zo laat reageer!
maar wat raar dat je niet zwagner mag worden met een trage schildklier.
bij mij zijn ze na 5 weken zwangerschap achter gekomen dat mijn sk traag werk.
kreeg meteen thyrax. eerst 50 mg. na een maand slikken bloedonderzoek gedaan en bleek mooi gedaald te zijn.
mag wel ietsjes beter dus is de dosi verhoogd naar 75 mg.
volgens mijn inernis waren mijn wardes neit al te afwijkend. ik maak voldoende hormonen aan maar de hypofyse die het meot aanmaken werk te traag en moet extra zijn best doen.
maar volgens de internist waren mijn wardes zo weinig afwijkend dat hij er van uit gaat dat mijn kindje er nisk van heeft overgehouden. ik hope so! ben nu 14 weken zwanger!