Hoi,
Ik ben (helaas) nog niet zwanger maak toch al heel lang bezig met nadenken over een kinderkamer. Ik vind het heerlijk om foto's te bekijken in bladen en op internet. Mijn absolute favoriet is de website die Goosje ook al noemde,
http://www.babybytes.
De afgelopen jaren heb ik heel wat trends voorbij zien komen, zoals limegroen, barok, Hollands (root-wit-blauw) en momenteel is de trend heel kleurrijk (Lief/Pip) of juist heel basic: wit met zilver/grijs. Bij dat laatste heb je momenteel een leuke assecoirelijn van Nijntje. Op de 9 maanden beurs zag ik ook veel kamertjes in het wit met zilver. Tijdloos qua kleur zijn themakamers zoals Winnie de Pooh, strand, jungle, Nijntje, boerderij, beren), maar het is heel persoonlijk of je daarvan houdt.
Om te beginnen zou je de laatste 100 foto's op Babybytes kunnen bekijken en op kunnen schrijven wat je heel mooi vindt bij bepaalde kamers. ebt. Of de fotootjes printen en daar een moodbord van maken. Dan kun je ook meteen aan je partner laten zien wat voor ideeen je hDaarna kun je in hoofdlijnen de volgende keuzes voor jezelf maken en alvast op schrijven van je niet wilt:
- Wil je één van de muren duidelijk anders maken met (foto)behang of een verfje? Of juist de muren neutraal (wit) houden en de nadruk leggen op assecoires of meubels? De kleur hoef je dan nog niet eens op te schrijven, dat komt later.
- Wil je moderne (strakke witte) meubels, of juist landelijk (wit, a la Riviera Maison) of klassieker (hout, riet, erfstukken)?
- Wil je een themakamer of niet?
- Wil je stickers met teksten / gedichten op een muur, of zelfgemaakte kunstwerkjes?
- Hebben jullie een hobbie/passie die je als thema in de kinderkamer wil (motoren, paardrijden)?
Je kunt ook naar de babyspeciaalzaken toe om daar inspiratie op te doen. Hou ook rekening met de lange levertijden op de meubels, dus niet nog tien weken wachten.
Heel veel succes en plezier met het uitzoeken van de kinderkamer!