Lin76 schreef:Goedemorgen dames, hoe is het? Hier wachtende op mijn NOD, nog even geduld hebben dus. Gisteren bekroop me heeeeel even een gevoel van twijfel.....waarom wil ik eigenlijk nog een derde?? De jongste gaat nu ook bijna naar school en dan is er eindelijk weer wat meer tijd voor mij......misschien komt dat ook wel omdat het deze keer een stuk langer duurt. Ik begin me toch af te vragen of ik wel door wil gaan naar de gyn mocht het dit jaar niet meer lukken om zwanger te worden. Ik zou heel graag nog een derde kindje willen maar hoe ver ga je wanneer blijkt dat het niet lukt? Ik heb tenslotte al twee gezonde jongens en misschien moeten we dan gelukkig zijn met zijn viertjes.......hoe denken jullie daar over?
Hoi Lin76,
Hoe herkenbaar! Ook wij (mijn vrouw en ik) hebben al twee heerlijke jongens, en wachten nu alweer een tijdje op nr 3. Ook omdat nr 2 indertijd lang op zich liet wachten hebben we de stap naar de gyn al gemaakt. Niet direct voor het medische traject om een kind te krijgen, maar vooral ook om duidelijkheid te krijgen over waarom het lang duurt. En die duidelijkheid is nu wel gegeven: mijn zaad is alleen geschikt voor ICSI (of anders gezegd: 't is een wonder dat wij op natuurlijke weg kinderen hebben gekregen volgens de medische wereld...).
Voor ons is eigenlijk wel vrij duidelijk dat we dat traject niet in willen gaan. We hopen op nog zo'n wondertje, maar prijzen ons ook heel gelukkig met de 2 die we al hebben:).
Heb overigens ook zelf erg lang getwijfeld of ik uberhaupt nog wel een 3e wou... Heb je wel eens nagedacht over al die praktische obstakels... Huis is niet groot genoeg, een kleine auto kan bijna niet, nog een keer die hele luierprut en strijd om een (duur!) plekkie op het kinderdagverblijf... Maar die twijfel was ik al wel voorbij...