Mijn naam is Claudia, ik ben 25 jaar oud en gelukkig getrouwd. Wij hebben een zoontje van 4,5 jaar oud en zouden graag een tweede kindje krijgen. Helaas loopt het allemaal niet zo als gepland. 2 jaar geleden kreeg ik een miskraam. Vorig jaar kreeg ik een burnout en heb ik een tijd thuis gezeten. Vervolgens heb ik zware medicijnen gekregen om er weer bovenop te komen. Tijdens het gebruik van die medicijnen mocht ik absoluut niet zwanger worden. Nu ben ik ruim 4 maanden van de medicijnen af, maar helaas wil mijn menstruatie niet regelmatig komen. De vorige keer moest ik 12 weken wachten, en inmiddels is het ook alweer 7 weken verder. Twee maanden geleden ben ik begonnen met Efamol PMP, maar tot op heden nog geen resultaat. Met een onregelmatige menstruatie is het alleen nog maar lastiger om zwanger te worden. En niet zomaar onregelmatig.. Er zit wel een enorm tijdspad tussen! Ik heb dus een beetje angst dat er iets niet helemaal goed zit van binnen en heb met mezelf afgesproken dat als ik volgende week maandag nog niet ongesteld ben, ik een bezoek breng aan de huisarts. Wellicht dat een hormoonkuur het weer een beetje op orde kan brengen, zodat we echt aan de slag kunnen en wat hoop kunnen hebben! Ik vraag me af of anderen ook soortgelijke ervaringen hebben... en hoop er dan nog wat van te kunnen leren.
Groetjes,
Claudia
la bellaOud lidBerichten: 7.653Lid sinds: 10 juni 2010
dag claudia, welkom op het forum. praat gezellig mee in de verschillende topics, ik hoop dat je er steun en herkenning zult vinden... klinkt alsof je al veel hebt meegemaakt, sterkte meis en hopelijk ben je snel zwanger, liefs la bella
Claudia555Oud lidBerichten: 8Lid sinds: 1 januari 2005
ik heb ook een soord gelijke ervaring. Ik gebruikte niet de pil maar de prik pil de dokter heeft verder niet gezegt dat je daar niet meer ongesteld van word. nu 2 jaar later ben ik nog niet helemaal regelmatig. bij mij zit er soms wel 2/3 maanden tussen dat ik ongesteld ben. en wil ook graag zwanger worden en ik ben naar de dokter geweest. De dokter zij dat ik me eerst moest laten testen op suiker en schildklier daar krij ik volgende week de uitslag van als er niks uitkomt zoeken we verder.
Ik heb voor andere redenen enkele maanden geleden mijn schildklier en suiker al laten testen, en dat was gelukkig allemaal goed. Dus bij mij lag het daar in ieder geval niet aan. Voordat ik de eerste keer zwanger werd zat ik ook de pil. Na 1,5 nog steeds geen regelmatige menstruatie en toen heb ik meteen een hormoonkuur gekregen. 5 maanden later was het raak, met als resultaat mijn inmiddels 4,5 jaar oude knulletje. Dus hopelijk is er niets mis met jouw schildklier en suiker en krijg je ook zo´n kuur voorgeschreven. Dan wordt het wat makkelijker om te hopen...
Liefs,
Claudia
pressOud lidBerichten: 11Lid sinds: 1 januari 2005
dat steld me al helemaal gerust. ik hoop dat er dan ook niks mis is met mij. ik durf het nog niet goed tegen de dokter te vertellen dat ik probeer om zwanger te raken. Ik ben net 20 en woon 2 jaar nu samen met mijn vriend mijn vriend is 10 jaar ouder. En ben bang dat hij zegt dat ik nog jong ben enzo. en dat het niet verstandig is... Maar dit was al een stap om naar de dokter te gaan. nu gewoon even afwachten wat eruit komt.
slotjeOud lidBerichten: 5.837Lid sinds: 6 februari 2010
nou je kan best tegen de dokter zeggen dat je zwanger wil worden hoor. Dat is niet aan hem! Het lijkt me toch ook dat hij weet van je partner. Ik kan echter niet anders denken dan dat het wel verstandig is dat als je nog op een opleiding ofzo zit eerst die af te maken. Maar als je al werkt is er toch niks aan de hand! Als je maar een stabiel leven hebt! Dat is het belangrijkste.
Maar ik ben ook een tijdje aan de prikpil geweest, wist het risico wel van niet ongesteld worden. Toen kwamen er later de verhalen dat het heel lang duurt voordat je weer ongesteld kon worden dus ben ik er snel mee gestopt. Daarna ook gelijk aan de pil gegaan maar nergens last van gehad. Dus wel goed dat je het even laat checken.
Evi1987Oud lidBerichten: 4.138Lid sinds: 21 juli 2010
Ik vind leeftijd ook niet uitmaken hoor. Ik deed eerst een HBO en we wilden wachten tot ik daar klaar mee was. Helaas heb ik het niet gehaald en heb ik nu een fulltime baan. Mijn vriend heeft ook een fulltime baan, wonen 2 jaar samen en hebben een leuk huisje.
Hij is 28 ik 23... mijn ouders zullen het alsnog wel jong vinden maar als je er klaar voor bent en zekerheid hebt: waarom niet!
Overigens... erg vervelend dat jullie zo moeilijk zwanger raken. Ik moet allemaal nog maar afwachten hoe dat bij mij zal gaan. Sterkte meiden!
Als je vriend en jij klaar zijn voor een kleintje, dan maakt leeftijd helemaal niets uit! Ik werd ook zwanger toen ik 20 was en het bevalt me prima om jonge moeder te zijn! Je zou best aan de dokter kunnen vertellen dat je zwanger wilt worden, maar dat hoeft natuurlijk niet. Er wordt nu al op allerlei dingen getest en wellicht krijg je als alle uitslagen goed zijn ook wel zo´n kuurtje. Dan krijg je in ieder geval een regelmatige menstruatie en heb je veel meer kans om zwanger te worden. Nog even geduld dus, het komt vast goed!
Ik heb vandaag voor de zekerheid maar even een testje gedaan (nu 7 weken sinds eerste dag laatste menstruatie), maar zoals verwacht negatief. Dus nu heb ik absoluut een reden om de huisarts te bellen zodra hij terug is van vakantie (maandag). Hopelijk kan ik snel terecht en vinden we samen een oplossing om de menstruatie weer regelmatig te krijgen.. ik kan niet wachten!
Succes allemaal dames!
Dankje ik wacht nu de testen af en dan zien we verder. De dokter weet dat ik een vriend heb en dan ik onveilig vrij.(hij vroeg me dat) Een vriendin was mee en die zij gauw tussen door , gaat moeilijk als je zwanger wil worden om veilig te vrijen. Dus ik hoop dat de dokter dat heeft opgevangen. Ik woon nu anderhalf jaar samen bijna 2, Ik werk al een hele poos in een snackbar en ik doe een cuses bedrijfs leider.Maar als goed is kan ik in februari 2011 mijn diploma halen. dus ook geen last van opleidings. mijn vriend heeft ook een vulltime baan. En we zijn er nu echt aan toe, ik wou altijd al een jonge moeder worden dat zou ik prachtig vinden.maar ook voor hem hij zegt ddat hij al op leeftijd is en nu wel graag een kindje zou krijgen. maargoed we wachten nu eerst de test af en dan horen jullie van me spannend.....
Inderdaad spannend! Ik ben onverwachts gisteren toch ongesteld geworden. Cyclus van 7 weken dus.. is weer wat anders dan die 12 weken van vorige keer! Denk dat ik dan toch maar even wacht met het bellen va de huisarts.. eerst volgende cyclus maar even afwachten. En in de tussentijd natuurlijk lekker veel klussen! 😊
Wie weet!
Groetjes,
Claudia
dat is aan de ene kant balen dat het er weer is maar aan de andere kant ook weer goed je weet dan waar je aan toe bent. nu as vrijdag kan ik bellen en dat hoor ik de uitslag we zien het wel wat er uit voort komt...
Groetjes
Ps. ik ben nog niet ongesteld nu 3 maanden
Vio-EefOud lidBerichten: 1.002Lid sinds: 25 november 2009
@ press: ik ben zelf 19 en ben sinds dec 2009 bezig(was toen nog 18). Ik heb ook de prikpil gehad en was ook helemaal niet op de hoogte van de risico's. Vrijwel elke vrouw in mijn familie heeft problemen om zwanger te worden en zelf ben ik ook niet op de normale manier ontstaan. Ik durfde ook absoluut niet daar de ha te gaan (gezien mn leeftijd) toen ik vermoedde dat ik een miskraam had gehad en om te vragen wat de kans is dat het bij mij ook niet goed zit. Uiteindelijk ben ik toch gegaan en hij reageerde absoluut niet negatief... Samen hebben we besloten het nog een maand of 3 aan te kijken omdat ik nog niet klaar was voor de mmm en omdat ik wel zwanger was geweest via de natuurlijke weg (de miskraam die ik vermoedde was dus echt een miskraam geweest). Dus ik zou gewoon gaan als ik jou was... Het is de ha zn taak om iemand serieus te nemen en dat zal hij/zij ook echt doen... En ook al mogen we nog jong zijn ik durf te wedden dat wij jonkies de zaakjes beter op orden hebben dan menig wat (eind)20ers, 30ers of 40ers die zwanger proberen te raken...
love-my-manOud lidBerichten: 5Lid sinds: 1 januari 2005
ik ben ook nieuw me vriend is net de deur uit en dan gelijk ff kijken hoe en wat en tada hier ben ik dan:P was al een tijdje bezig want ben best wel bang dat hij er achter komt dat ik hierop zit mannen snappen dat soms egt niet;) nou ja,, ik ben 21 jaar en wil graag zwanger worden ben al een tijdje aan het proberen ( ben met de pil gestopt/ omhoog liggen na sex enzo../ veel sex maar ben toch weer ong PFFFFF ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen als ik vragen heb.
Groetjes xx
GabriellaOud lidBerichten: 7Lid sinds: 1 januari 2005
Hallo Allemaal, Ik zal mij ook even voorstellen. Ik ben Marjolein 3 jaar getrouwd en moeder van een dochter van 2. Wij gaan nu voor ons tweede kindje en ik stop na me strip met de pil. En ga duimen dat het net zo vlot gaat als bij me eerste na de derde ronde zwanger!! Heb nu eerst 1,5 jaar een spiraal gehad ( niet goed bevallen erg veel bloedingen en nu 1 doosje pil. En nu dus me laaste strip!! XXX
En ik zou even laten weten wat de test uitslagen zijn bij de dokter die zijn allemaal negatief dus positief voor mij niks mis met mijn ongie het was nog de uitwerking van de pil en vandaag ben ik nar 3 maander weer ongesteld joepie!!! Ik heb nog wel even een bel afspraak met de dokter wat ze nu verder gaan of kunnen doen want ik weet zeker dat ik de klachten blijf houden omdat het al 2.5 jaar niks is.Ik dacht van de week eerst dat ik ziek was ofzo buikpijn misselijk, en kon niet zwanger zijn omdaat mijn vriend een maandweg is (2 sept komt hij weer) en opeens was ik het en sprong een gat in de lucht. Heb ook een nieuwe baan waardoor we ruimer zitten met de portomonee dus wij zijn er helemaal klaar voor... We blijven oefenen!:D