roosje schreef:Wow, ik heb weer wat gezegd, geloof ik....
Je kindje hoeft ook bij anderen niet boven te komen om van de trap te vallen....wat als iemand daar per ongeluk de haldeur (waar bij veel huizen de trap zit) open laat staan? Dan kan je kindje ook naar boven klauteren, toch?!
Mijn schoonzus heeft 2 kids en nooit een traphekje gebruikt en die zijn nooit van de trap gevallen! Ook bij de opa's en oma's geen traphekjes hier.
Hoe ik het doe als ik boven ben? Heel simpel: meisje speelt of in haar bed/op haar kamer met de deur dicht als ik geen toezicht kan houden (boven stofzuigen of douchen bijv.) of ik laat haar beneden met de haldeur dicht. Dat laatste doe ik alleen maar als ik boven even snel iets moet doen, was in/uit de machine doen bijv. Ik blijf dan geen kwartier weg ofzo. Verder doe ik de meeste dingen die boven moeten gebeuren terwijl ze slaapt of als mijn vriend thuis is, net zo makkelijk, hoef ik haar ook niet in de gaten te houden 😉
En beneden is de haldeur altijd dicht, daar zijn we gewoon consequent in. Is er visite, dan hou ik het goed in de gaten als er iemand naar de toilet gaat. Verder heb ik ook de box staan voor het geval het even nodig is. Dus eigenlijk valt dat constant op moeten letten best mee, vind ik.
En regelmatig onder begeleiding de trap op/af klauteren heeft 2 voordelen: ze leren hoe ze de trap veilig op/af moeten en dan is het nieuwtje er ook meteen af. Want wat is er nou leuker dan iets doen wat niet mag?
Schoonmaakmiddelen staan hier wel veilig opgeborgen, ivm een open keuken.
Mijn ouders hebben een deur voor de trap, mijn zus ook waar ik veel kom.
Bij vrienden zit er ook een deur voor..
En als we ergens op visite zijn hou ik mijn kind zeer goed in de gaten.
In vreemde omgeving en vrienden die geen kinderen hebben liggen veel meer gevaren
op de loer namelijk.
Dus hij kan geen trap klimmen, enkel bij mijn schoonmoeder die wel een open hal heeft na
de huiskamer toe. Maar daar is het een heilig prinsje en mijn schoonmoeder loopt hem bijna constant achterna
om te kijken of ie zich niet kan bezeren 😉
Dus bij andere geen gevaar van trappen op deze leeftijd en laten we wel wezen over een jaar
kan ie het goed begrijpen wat ik zeg tegen hem en is uitleg hopelijk genoeg.
Hier wordt dus vaak de trap opgeklommen, maar het blijft leuk en intressant voor hem.
En hier helaas veel alleen thuis met mijn zoontje, dus geen optie om het huishouden boven te
doen als mijn man thuis is.
Dan moet ik midden in de nacht stofzuigen haha.