Allereerst, wat een leuke site hierzo! Fijn om met mensen te praten die ook proberen zwanger te worden. Ik ben 24 jaar en we hebben besloten dat we er voor willen gaan! Eerst nog wat twijfels gezien mijn leeftijd maar de wens ia zo groot dat we toch hebben besloten om te stoppen met de pil! 😊 Ik heb net mijn laaste ongesteltheid gehad met mijn laatste pilstrip. Nu ben ik net twee dagen pilloos! Dat betekend nu wachten tot de ongesteldheid vanzelf komt! Maar dat kan zoals ik hier vaker lees nog wel even duren grrr.... dat wachten duurt zo lang... maarjah daar weten julie ook alles van.. wel moeilijk hoor. Eerst maar eens mijn menstruatiecyclus helder zien te krijgen! Eigenlijk wil ik al wat ovaluatietestjes doen deze maand om te kijken of ik een eisprong krijg maar misschien moet ik nog wel heel lang wachten! Nou ik hoop lekker te kunnen kletsen met julie en wens julie ook heel veel succes Dames! Leuk he! allemaal hetzelfde doel!
groetjes Femke
XanniaOud lidBerichten: 2.705Lid sinds: 4 augustus 2010
24 jaar is toch helemaal niet jong? Je bent waarschijnlijk zelfs al 25 voor de baby er is. Hier op het forum zijn er een hoop die jonger dan jou zijn, kijk maar eens bij de NOD lijstjes. Ik denk dat je met 25 vrij gemiddeld zit op het forum, in Nederland is het gemiddelde 29 jaar. Ben je de eerste in je familie die zo "jong" begint?
Ik ben zelf 21 en zie om mij heen best wel veel "jonge" moeders. Van mij verwacht iedereen ook wel dat ik binnen 1 of 2 jaar zwanger ben. Ik straal zoiets uit geloof ik, dat ik graag moeder wil worden. Een hoop mensen baseren het gewoon op mijn uiterlijk en rustige karakter, terwijl ze mij nooit met kinderen hebben gezien. Ik ga alleen nog niet beginnen (plannen gewijzigd), dus ben bijna 22 zodra ik begin.
femkeOud lidBerichten: 545Lid sinds: 29 augustus 2010
Nee het is niet heel jong maar dat komt denk ik omdat al onze vrienden (mijn vriend is bijna 28) eind 20 zijn en nog helemaal niet met kinderen bezig zijn. Maar het kan me ook niet zoveel schelen wat anderen zeggen haha...maar goed we houden het eerst nog even lekker voor onszelf. Maar jij moet dus nog even wachten.. lijkt me wel moeilijk hoor! Maarja, jij gaat eerst nog lekker trouwen en dat is natuurlijk ook wel heel erg leuk! Ook een spannende tijd! jij hebt iig nog heel veel leuke momenten voor de boeg!
Ja, ik kwam hier in eerste instantie omdat we in Oktober 2010 zouden beginnen, maar toch maar gekozen voor het trouwen. Ook nog even heerlijk samen zijn en genieten van onze huwelijksreis voor er een kleine komt ;). Mijn vriend is ook bijna 28 trouwens :).
En ben nu bijna een maand op deze website en kan het wachten wel wat makkelijker accepteren nu! Je bent er natuurlijk wel mee bezig, maar je kan ook al je gedachtes delen wat het dragelijker maakt. Ik zag er afgelopen mei onwijs tegenop om nog een jaar te wachten om zwanger te worden en inmiddels voel ik dat niet meer zo. Elke ochtend als ik dan weer die ticker zie doet het me weer goed, weer een dagje minder :).
Hoe lang heb je de pil geslikt? Dus zonder eventuele pauzes?
femkeOud lidBerichten: 545Lid sinds: 29 augustus 2010
Achjah, het is ook nog erg fijn dat julie samen nog lekker van elkaar kunnen genieten! Ook goed dat je het wat makkelijker accepteerd om het nog even uit te stellen! Maar nu je ook actief bent op de site, wordt je dan niet te veel geconfronteerd met het wachten? Voor je het weet is het zover! 😊 dan heb je je iig heeel goed voorbereidt!
hmmm jah ik heb bijna tien jaar de pil geslikt en ben al snel aan de pil gegaan nadat ik ongesteld werd (ik was erg laat). ik ben dus ook erg benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik ongesteld word. Toch ga ik wel tussendoor wat ovaluatietestjes doen. Misschien heb ik geluk en anders dan wachten we gewoon!
hebben julie al veel geregeld voor de bruiloft?
Ja ze zeggen dat het na zo'n lange tijd wel altijd even kan duren voor het weer normaal is, maar wellicht heb jij het geluk dat dat niet gebeurd! Zelf ben ik nadat ik bij mijn ex ben weggegaan 2 maanden gestopt met de pil en aangezien ik toen toch wel behoorlijk aan het daten was gegaan toch maar weer verstandig verder gegaan. Das inmiddels 2 jaar geleden, dus zodra ik stop 3. Ik ga ook ovulatietesten meenemen op de huwelijksreis om het lot toch een beetje te beinvloeden dat het dan raak is ;).
Aangezien we pas vorige week zondag definitief hebben besloten dat we toch eerst gaan trouwen hebben we nog niet veel geregeld. Ik ben vrijdag en zaterdag naar een locatie gegaan die we op het oog hebben en wacht nu de offerte af. Eigenlijk verwacht ik dat het meevalt qua prijzen dus we er ook voor gaan. Maarja dan moeten we dus nog naar het stadhuis om dat vast te leggen. We moeten ook nog 1 getuige vragen voor we in ondertrouw kunnen en onze ceremoniemeester en bruidmeisje vragen. Afgelopen vrijdag ben ik met mijn moeder ook de stad in gegaan om rond te kijken voor bruidsjurken. De eerste jurk die ik zag was ik meteen verliefd op en het bleek 50% uitverkoop te zijn omdat het uit de 2010 collectie kwam en in september de 2011 collectie begon. Dus tja, als ik die wilde hebben moest ik direct beslissen en hij was natuurlijk véél goedkoper dan normaal dus toen was de beslissing snel gemaakt :).
Zeker nu we de locatie min of meer hebben uitgezocht ben ik vooral bezig met fantaseren nu haha. We wilden het eerst simpel houden, maar nu ga ik toch stiekem nog dingen toevoegen omdat ik het zoveel leuker/mooier vind. Volgende maand waarschijnlijk in ondertrouw en in januari wil ik de laatste dingen (fotograaf, notaris etc) regelen. Dat is dan nog ruim op tijd :).
Ben jij al getrouwd of het nog van plan?
LarissaOud lidBerichten: 226Lid sinds: 1 januari 2005
@larissa Thx! ik hoop het ook 😉 en dat hoop ik voor iedereen hier 😊 Ik zie dat jij ook nog even geduld moet hebben? grrrr
@Angie Ohw, dan ben je dus drie jaar aan de pil geweest, dat is nog niet zo heel lang. En idd gewoon je ovu testen meenemen 😉 kan je je cyclus dan goed in de gaten houden! En was je tevreden over de locatie? en al een trouwjurk gevonden! SUPER! Zat de jurk ook al een beetje goed? of moest er nog veel worden aangepast? Leuk hoor, al die voorbereidingen! Zorg maar dat je alles doet wat je graag wil! je hebt desnoods maar een zo'n dag! Weten jullie al waar jullie heen gaan op huwelijksreis?
wij zijn niet getrouwd, we hebben wel geregistreerd partnerschap. we moeten tegen die tijd maar even kijken of we nog gaan "trouwen" of dat we het zo laten. Als we trouwen, is dat puur voor het kind en zetten we gewoon een handtekening. Wij hechten aan trouwen nu geen belang, beide ouders zijn gescheiden haha.. misschien doen we het daarom juist wel niet! en financieel hebben we het er ook niet voor over. We hebben net een huisje gekcoht en als er eenmal een kleine komt, heb je ook wel wat centjes nodig! Maar voor iedereen is dat weer anders! Ik kan me heel goed voor stellen dat jij er erg naar uitkijkt!
kim88Oud lidBerichten: 2.565Lid sinds: 19 juli 2010