sabrina en ik hebben een vraag wat is het beste om te nemen de pil ? wordt ze misselijk van de prikpil ? is 1x per 3 maanden een staafje in de arm? bescherming voor 3 jaar of steliriceren ?
frenchOud lidBerichten: 6.560Lid sinds: 4 juli 2008
ligt eraan wat je wilt. De prikpil kun je dacht ik ook voor langere periode laten zetten en minder kans op vergeten. Want de pil moet je toch elke dag nemen. Als je geen kinderen meer wil, kun je voor sterilisatie gaan. Dit kan zowel bij de man als bij de vrouw gedaan worden, maar bij een man is het zo gedaan en die heeft er minder last van.
kruimeltjeOud lidBerichten: 5.788Lid sinds: 29 november 2009
Ik denk dat het inderdaad verstandig is om hier met de huisarts of gynaecoloog over te praten. Je zou ook een mirenaspiraal kunnen overwegen. Dat is een spiraaltje met een klein beetje hormoon erin. Deze wordt door de huisarts of gynaecoloog in de baarmoeder geplaatst en blijft daar inzitten. Hij werkt ongeveer 5 jaar. Daarna moet hij weer vervangen worden door een arts.
geitOud lidBerichten: 1.578Lid sinds: 28 oktober 2009
ik heb zelf ook een mirena gehad en denk dat het een goede manier is, je moet hem wel door een arts laten inbrengen, laten controleren en laten vervangen na 5 jaar
maantjesabjeOud lidBerichten: 85Lid sinds: 29 juli 2009