Iets meer info over ons! Mijn vriend werkt op een assurantiën kantoor voor 40 uur Ik heb een mbo diploma 2 ( kon mijn opleiding door ziekte niet afmaken) en ben nu voor 20 uur aan het werk. Wil wel weer een andere opleiding ooit gaan doen voor betere betaalde baan maar tot nu toe kunnen we het met gemak doen.:D
Ben benieuwd wat voor opmerkingen we zullen krijgen aangezien mensen 20 jaar jong vinden om zwanger te worden;)
XanniaOud lidBerichten: 2.705Lid sinds: 4 augustus 2010
Zelf pas net 21 jaar, mijn vriend is 27. Zelf werk ik 40 uur (financiele wereld) en mijn vriend 20 uur. Hij wil wel wat meer gaan werken zodra er een kleine op komst is, dan willen we beide 36 uur werken.
Zelf ook door ziekte mijn havo niet af kunnen maken, toen MBO 4 gehaald. HBO vervolgens opnieuw te zwaar te combineren met ziekte. Heb coeliakie (glutenintollerantie), maar dit weet ik pas 3 jaar. Het is vooral aan het begin een lange herstel weg geweest en nogsteeds periodes dat mijn darmen niet juist functioneren. 40 uur is af en toe heel zwaar, maar met hard doorbijten goed te doen. De gedachte dat ik het voor mijn kinderen doe helpt mij er ook zeker doorheen. Altijd al het idee gehad om jong moeder te worden, dus ik moest nou eenmaal hard sparen en door blijven gaan.
Na veel wikken en wegen hebben wij 2 weken geleden toch besloten eerst te gaan trouwen, dus ik loop nu niet helemaal tegelijk met jou op. Voel je welkom in het 1989'ers forum onder "Zwanger worden..", ook al zou je van 1990 komen :). Ik hoop dat je snel zwanger raakt!
Weten mensen in jouw omgeving al van jullie plannen?
XanniaOud lidBerichten: 2.705Lid sinds: 4 augustus 2010
Wat leuk dat jullie eerst gaan trouwen! gefeliciteerd! Opzich wou ik dat eerst ook alleen mijn vriend heeft er niks mee dus wil eerst een kindje en dan daarna weer verder kijken;)
Alleen 2 hele goede vriendinnen van mij weten het omdat ik het echt niet helemaal geheim kan houden. Mijn ouders weten nog helemaal van niks en ben heel benieuwd hoe zij er op reageren,,
& bij jou? ben je wel al gestopt met de pil?
snippieOud lidBerichten: 16.190Lid sinds: 1 januari 2005
Ik stop dus pas met de pil in mei (zouden eerst in oktober dit jaar beginnen), maar mijn ouders wisten wel al van de wens. Die reageerden helaas niet helemaal happy. Die zien liever dat ik nog even wacht tot mijn 25ste. Ze zijn nu ook wel blij dat we toch kiezen om eerst te trouwen, zodat de kinderwens nog even een jaartje is uitgesteld. Ze zijn gewoon bang dat we later spijt krijgen dat we niet van onze vrijheid hebben genoten. We gaan in mei op huwelijksreis dus nog maar even extra genieten van elkaar en dan direct voor de kleine gaan!
Ook veel leuke reacties gehad, sommige die zitten haast al te wachten tot ik aankondig zwanger te zijn. Ik ben gewoon het type ervoor om vroeg moeder te worden :). Het heeft dus voor mij ook weinig zin om mijn mond er tegenover iedereen over te houden, want iedereen verwacht het toch al..
Op zich wel "makkelijk" dat jouw vriend dan kiest voor een kind. Mijn vriend zei: "we doen wel wat jij wilt", wat mijn dus maandenlang in twijfel heeft gebracht! Hopen dat die van jou je uiteindelijk toch nog ten huwelijk vraagt als er een kleine is. Dat is toch ook schattig: je eigen zoon/dochter als bruidsjonker/meisje 😃
paardenbloemOud lidBerichten: 5Lid sinds: 1 januari 2005
@ Angie; Oké, hm daar ben ik ook wel bang voor dat mijn ouders het dus ook niet leuk gaan vinden (ook voor onze vrijheid/blijheid). Maar goed het is ons leven en mijn lichaam! Okee dat is wel lekker dat je er gewoon over kunt praten!
Haha "we doen wel wat jij wilt" hoor je zeker vaker bij mannen:P Opzich ook wel makkelijk!
Ik zie het al helemaal voor me inderdaad:) Lijkt me prachtig. Komt vast goed!