Hier ook een 1e ronde kandidaat 😉 Heb me zojuist voorgesteld. Heel veel succes, ik duim ook mee en hoop dat we elkaar snel kunnen verblijden met goed nieuws! 😊
Wat spannend allemaal he?! Ben heel erg benieuwd of de test positief is! We hebben van t weekend besloten om er voor te gaan, gelukkig hoef ik niet te ontpillen. Want ik slik geen pil, maar heb bijna geen menstruatie dus..... Zou je dan ook een ovulatietest kunnen doen? En hoe gaat zo iets in z'n werk?
Hee MeisjeP, een ovulatietest meet een hormoon in je urine dat vrijkomt voor de eisprong. Net als bij een zwangerschapstest hou je de test in de urinestraal of in opgevangen urine. Na 1 a 3 minuten kun je zien of er een stijging is van het luteïniserend hormoon. Als die stijging er is, is je ovulatietest positief en komt de eisprong eraan. Meestal vindt de eisprong plaats 14 dagen voor je volgende ongesteldheid. Dus als je je cyclus kent, kun je daaraan afmeten wanneer je het beste kunt beginnen met ovulatietesten, bijvoorbeeld 17 dagen voor je volgende ongesteldheid. Ik kende mijn cyclus niet en ben voor de zekerheid op de tiende dag begonnen. Maar ik had twee verpakkingen nodig, want de test werd bij mij pas op de 19e dag positief.
miesjeOud lidBerichten: 15Lid sinds: 1 januari 2005
Hee Miesje, voor jou nog twee dagen tot NOD zo te zien, spannend, ik duim voor je! Ik heb die matcare tests binnen en er ook al eentje gebruikt, die was denk ik negatief maar ik twijfel een beetje over de uitslag. Ik zag namelijk duidelijk de teststreep roze worden maar die trok heel snel (bijna meteen) weer weg. Ik probeer het binnenkort gewoon nog een keer, zolang ik nog niet ongesteld ben blijf ik hopen 😉
@Miesje, ik weet inmiddels dat de negatieve test klopte want ben vandaag ongesteld geworden.. ik zag op je banner dat jij ook op dag 1 zit vandaag, spannend 😉
Ik ben ook helemaal nieuw, vorige week besloten te stoppen met de pil om voor een eerste kindje te gaan! Nu dus wachten tot ik ongi wordt en dan mijn cyclus afwachten.. Vind het erg spannend allemaal!