Hallo allemaal,
Ik ben Emmie, 31 jaar en mijn vriend en ik hebben bijna een jaar geprobeerd een kindje te krijgen. Twee maanden terug begon het bij mij niet lekker te zitten, omdat we toch behoorlijk serieus bezig waren met o.a. ovulatietesten, gezond leven om de kansen te vergroten enz. enz.
We zijn naar de huisarts gegaan die ons heeft doorverwezen naar het ziekenhuis. We hebben helaas al heel snel slecht nieuws gekregen na de eerste onderzoeksronde. In het sperma van mijn vriend zijn geen zaadcellen aangetroffen. Inmiddels weten we ook al dat het niet komt door b.v. een verstopping van zijn zaadleider (dus het transport), maar dat het probleem hem zit in de produktie. We wachten nu op een zgn. tese, waarbij een stukje weefsel uit de testikel wordt genomen om te bekijken of er daar misschien wel cellen aanwezig zijn. Als die er zijn, komen we in aanmerking voor ICSI. Zo niet, dan staat vast dat wij geen kinderen kunnen krijgen.
Ik ben echt beniewd of er toevallig meer mensen zijn die in dezelfde situatie zitten.
Ik had het van te voren niet verwacht, maar ik vind het nog steeds leuk (gelukkig) om al die enthousiaste verhalen te lezen hier in het voorstelrondje van meiden die net zijn gestopt met de pil, er helemaal voorgaan en in gedachten al bijna zwanger zijn. (ik zou willen dat ik nog wat meer met jullie gemeen had. Als jullie mij een half jaar geleden hadden gesproken, was dit ook zo) Als jullie mijn verhaal lezen, laat je a.u.b. niet bang maken, want wat er bij ons aan de hand is, is erg zeldzaam.
Groeten Emmie
Emmie31Oud lidBerichten: 50Lid sinds: 1 januari 2005