Ook wij hebben pas besloten om er voor te gaan, maar willen dit verder aan niemand laten weten... Heerlijk om dus de nodige info en ervaringen via een forum te lezen!
Ik ben erg benieuwd hoe het bij ons gaat verlopen aangezien mijn menstruatie slechts 2 keer per jaar is... Heeft iemand hier ervaringen mee? Of er iets over gehoord?
Alle reactie's zijn welkom!
Groetjes meisjeP
Emmie31Oud lidBerichten: 50Lid sinds: 1 januari 2005
Hoi Meisje P, Welkom op het forum. Ik wens jullie heel veel succes toe! 't Schept een band, he? Zo'n leuk geheim pact met zijn tweeen! Helaas heb ik geen ervaringen met menstruatie die slechts 2 keer per jaar is. Misschien tref je hier iemand die er iets meer over weet, maar zou je misschien niet beter eens aan de dokter kunnen vragen wat er aan de hand kan zijn?
Groetjes Emmie
meisjePOud lidBerichten: 2.915Lid sinds: 14 september 2010
Vind t echt heerlijk om zo van alles te lezen, aangezien je t eigenlijk verder met niemand kan en wil delen! Hoewel het me zovaak op t puntje van mn tong ligt...
Wat precies te toedracht van het uitblijven van de menstruatie is is niet bekend, heb meerdere onderzoeken gehad maar alles leek goed. Ik kan zelf niet tegen de pil, dus mag die niet meer slikken. De huisarts heeft wel aangeboden dat mochten wij de stap zetten dat hij evt wil begeleiden. Maar we hebben besloten het eerst zo maar eens te proberen, mocht het niet lukken dan pakken we t rond de zomer van 2011 op bij de huisarts.... Maar spannend hoor!
En bij jou? Zijn jullie ook 'bezig'?
Groetjes MeisjeP
Ja, idd... Het is lastig om het geheim te houden, maar tegelijkertijd leuk om wellicht mensen te kunnen verrassen die nog van niks weten! Ik hoop dat het bij jullie op deze manier, zonder de medische molen, gaat lukken om zwanger te worden. Vreemd dat ze de toedracht niet kunnen vinden van het uitblijven van meerdere menstruaties. Normaal gesproken lijkt het me lekker handig, dat je zo weinig ongesteld bent, maar als je zwanger wilt worden is het natuurlijk wel een fijner gevoel dat je menstruatiecyclus regelmatig is.
Ik lees dat je ook niet tegen de pil kan. Waar had jij last van? Ik kreeg er enorme huilbuien van, dus ik heb jaren een Mirena gehad. Dat beviel me veel beter! Lekker lichte menstruaties in combinatie met veel minder hormonen dan de pil. Het enige nadeel is de plaatsing, die doet flink zeer.
Wij weten inmiddels dat het bij ons niet gaat gebeuren zonder de medische trukendoos. (dus die Mirena had ik achteraf niet nodig) We moeten nog wachten op testuitslagen over het precieze hoe en wat. Misschien kunnen wij uberhaupt geen kinderen krijgen, maar dat is nog niet zeker... Hele spannende tijd voor ons! (net als voor iedereen hier, trouwens ;-))
Groetjes Emmie
kim88Oud lidBerichten: 2.565Lid sinds: 19 juli 2010
ik werd ook maar 1 a 2x per jaar ongesteld. Ik bleek pcos te hebben. als je niet 1x per 3 maanden ongesteld word heb je idd recht op hulp van de huisarts. Na ons zaad onderzoek bleek dat het zaad zeer slecht was dus gaan we voor ivf en icsi. Maar als het zaad prima was geweest had ik medicatie gekregen om de menstruatie cyclus op te wekken naar een 28 dagen cyclus. Ik wens je veel succes met zwanger worden.
Het niet ongesteld worden heeft natuurlijk heel lang zijn voordelen gehad, maar nu is het even afwachten. Ik kon tegen geen enkele pil of anticonceptie, ben schijnbaar gevoelig voor hormonen en kon hier enorme huilbuien van krijgen. Aangezien we een vaste relatie hadden, heb ik overleg besloten om dan maar niks te gaan slikken. Dit is altijd goed gegaan!
Dank je wel voor de tips heb ze opgeschreven. We willen het eerst zo proberen en als het rond mei 2011 nog niet gelukt is zoek ik contact met de huisarts. Het zou mooi zijn als het nu al zou lukken, maar ik ben nog jong en in t laatste jaar van mn opleiding. Dus t zou kunnen komen, maar er is nog geen haast bij.
Emmie: wat is jullie volgende stap nu dan? En hoe zijn de vooruitzichten? Spannend hoor! Was t geen enorme teleurstelling? Of had je al wel vermoedens? Ik ga voor jullie duimen! Kim88: hoe verloopt jullie toekomst? Welke stappen moeten jullie nu nemen?
Sterkte dames! Liefs
Ik krijg dinsdag een baarmoeder onderzoek om te kijken of die wel schoon is omdat ik zo weinig ongesteld werd kan het zijn dat hij niet schoon(gespoelt) is zeg maar. Daarna nog 1x terug naar dat ziekenhuis. En dan denk dat er een wachtlijst is voor ivf en icsi op de lijst. ik slik nu hormonen om de menstruatie op te wekken. Daarna heb ik nog voor 3 maanden mycrogynon 30 mee gekregen. Ik dacht he de pil wat raar haha. Maar ook voor de ivf moet je een menstruatie cyclus hebben van minimaal 1x per 3 maanden ongesteld.
Hier vond ik het ook erg fijn geen ongi het ging altijd met heel veel pijn en zeer hevig vloeien dus ik was allang blij. Wij hadden het 3 jaar zelf geprobeerd maar wisten natuurlijk niet dat mijn mans zaad zo slecht was dat het de eileiders niet kon bereiken. Ik dacht alleen minder kansen te hebben vanwege de weinige cyclussen.
LiedjeOud lidBerichten: 2.509Lid sinds: 10 september 2010
Misschien echt een hele stomme vraag, maar betekent het feit dat je maar twee keer per jaar ongesteld wordt ook meteen dat je maar twee keer per jaar een eisprong hebt? Kim88 geeft aan dat het kan zijn dat haar baarmoeder niet goed schoon "spoelt", dus dat kan betekenen dat je wel vaker een eisprong hebt, maar dat er dus iets mis is met "functie" waardoor de baarmoeder gereinigd wordt? Of kun je sowieso geen eisprong hebben als je baarmoeder niet schoon is? (Deze vragen zijn dus eigenlijk ook voor Kim88). In ieder geval wens ik je ontzettend veel succes en hoop ik dat het toch snel gaat lukken op de natuurlijke manier!
@Kim88: wat heftig zeg en wat een ontzettende pech dat het zowel bij jou als bij je man niet goed is :-(. Ik wens ook jullie heel veel sterkte en succes!!
hey liedje zoals ik het begrepen had volgt er na een eisprong een menstruatie tussen de 10 dgn en 18 erna varrierend. Maar bij mij was de eisprong gezien via inwendige echo maar nog steeds geen ongi. Dus het zou betekenen dat meisjeP maar 2x in het jaar een eisprong heeft als de rest goed functioneerd.
Haai meisje P, Ik heb ff een handtekening gemaakt waarin je een beetje kan zien hoe het is gegaan. Ík begon idd wel vermoedens te krijgen dat het qua vruchtbaarheid niet helemaal op en top zat en zat mijn vriend de laatste maanden flink achter de vodden over zijn roken, strakke boxers, hete baden enz. Zelf slikte ik braaf foliumzuur, dronk bijna geen alcohol en rookte een tijd niet... Sinds de slechte uitslag heb ik hierin een terugslag, want het was idd een hele erge grote teleurstelling. Je hebt meteen het gevoel dat er niks meer kan, maar we moeten nog geduld hebben tot er meer duidelijk wordt. Eerst de uitslag van het genetisch onderzoek afwachten... Ik hoopte dat het iets "kleins" was, misschien dat IUI een oplossing zou kunnen zijn, maar helaas kregen we meteen de "hoofdprijs"....
@ Kim: heel veel sterkte met je onderzoek dinsdag! Ik hoop niet dat de wachtlijsten zo lang zijn voor IVF/ICSI. Ik heb er eigenlijk geen idee van. Heb 't nog niet gevraagd in het ziekenhuis.
Groetjes Emmie
@kim88: pff wat een verhaal, heftig hoor! Kippevel! Ik blijf voor jullie duimen, dinsdag! Heel veel succes!
@Emmie: ook al zo'n heftig verhaal! Krijg hier toch wel de kriebels van...
Na aanleiding van jullie verhalen ben ik toch nog maar weer eens in gesprek gegaan met mijn man... Wat willen we en hoe serieus zijn we? Ik heb voor enkele jaren terug wel een onderzoek gehad, daar kwam als diagnose uit dat 'alles' wel goed was, voor nu. Waarschijnlijk maak ik mij in mijn hoofd te druk, waardoor ik niet ongi wordt.... Dat was de diagnose. Vraag me niet hoe het kan, maar het schijnt toch zo te zijn...
We hebben het er dus over gehad, maar hebben toch afgesprokken deze maand ff af te wachten. Omdat ik eing aug ongi ben geworden. Dus over twee weken een test doen... Mocht die negatief zijn dan gaan we toch naar de huisarts. Vind het wel spannend allemaal. Ik ben sinds gister wel misselijk en de lucht van een vette hap stond me echt enorm tegen... bah dacht dat ik over mn nek ging! Mn man haalde er al hoop uit, maar heb zelf meer het idee dat ik tegen een buikgriepje aan zit... We zien wel...
Dames sterkte houden we elkaar op de hoogte? Dan nog een vraagje, ik zie sommige mensen met zo'n banner... waarop je kan zien wanneer als ze gaan testen enzo hoe kom je daar aan?
groetjes meisjeP
NikitaOud lidBerichten: 6.232Lid sinds: 1 januari 2005
Op www.lilypie.com kun je een banner maken en dan moet je daar de code kopiëren en plakken in je handtekening in je profiel... Je moet dan de BB code hebben... Succes!
bij elke banner staat een website waar ze m vandaan hebben. Dus als je een leuke voorbij ziet flitsen effe naar die site gaan 1 maken en bb code bij handtekening plakken.
Ik vind het echt goed van je dat je er met je man over hebt gepraat. Je gaat niet van het slechte uit maar alleen je erom druk maken kan invloed hebben op je cyclus. Hoor je dalijk dat er niks aan de hand is heb je misschien een normale cyclus omdat je niet gespannen bent.
Ik vind het wel leuk om je op de hoogte te houden. En vind et leuk om te lezen hoe het met je verloopt en of je ongi optijd komt of dat je misschien toch heel snel zwanger bent;) heel veel succes.
dikke knuffel kim
Hey meisjeP, Ik begrijp dat de huisartsplannen toch wat vooruit geschoven zijn. Helaas gaan de dingen niet altijd zoals je graag zou willen, maar ik hoop dat je niet te erg bent geschrokken van de verhalen. Elke situatie staat weer op zichzelf en is weer anders. Wie weet lukt het jou gewoon binnen niet al te lange tijd zwanger te raken... Ik zal duimen voor een positieve testuitslag. Groetjes Emmie
pff wat gaan de dangen zo langzaam voorbij! ben zo benieuwd, maandag ga ik de eerste test doen... maar het wil maar niet maandag worden! Hihi Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar heb soms een zeurende pijn in mn onderrug...
@ Kim hoe is de echo verlopen?
Liefs meisjep
ik had 2 bultjes in me baarmoeder. ze ging overleggen of het kwaad kon of niet en nu moet ik morgen weer terug. ze zei dat het kon zijn dat het kindje zich bijv niet kan innestelen maar hoorde op het forum iemand die dat ook had en het bij de menstruatie weg was gegaan. dus ben beniewd.
spannend dat je maandag gaat testen haha dan gaat het zo langzaam he zit je soms gewoon uren te tellen. succes meid.
groetjes kim
owh daar had ik nog ni eerder van gehoord! Nu dus hopen dat het goed is! Spannend hoor, maar mocht het niet goed zijn wat kunnen ze er aan doen? En zitten daar risico's aan verbonden?
Succes morgen, ik ga voor je duimen!
Dikke knuffel meisjep
ik heb geen idee dan zouden ze het volgens mij wel kunnen verwijderen denk ik geen idee haha maar hoop gewoon dat hetis wat babii zegt en het weg is nadat ik ongesteld wordt
Wat balen zeg! Maar wel een goed teken dat ze dan waarschijnlijk weg zijn! Ik hoop dat jullie de 8ste goed nieuws krijgen! Ik ga zeker voor jullie duimen...!
Ik heb er nog niet zo'n goed gevoel over de test... Ik merk wel dat ik me anders voel, maar ben bang dat dat meer psychisch is dan echt lichamelijke klachten! Durf niet echt op mijn gevoel te vertrouwen.... Kon het van de week niet laten om wat voor mn man mee te nemen, was bij een babywinkel (shoppen voor een vriendin die binnenkort gaat bevallen) daar hing een rompertje met "ik ben stoer, ik lijk op m ijn papa" Haha ik kon het niet laten! Hij lag helemaal dubbel van t lachen... HIHI
Fijne zondag nog!
Andere dames hoe ist bij jullie??????
liefs meisjep
balen van je negatieve test meid. super leuk die teksten op de rompers,shirts en slabbers he:) ik heb ook een vriendin die op punt van bvallen staat al 41 weken nu maar heb er nu al 2 dgn ie gehoord dus wie weet is het er ondertussen:).
ja echt balen, maar ja was er wel van uit gegaan! Heb vanmorgen maar meteen een afspraak gemaakt. Toen de assistente vroeg waar t om ging gaf ik aan dat we proberen zwanger te raken, "owh" zei ze "dan weet ik genoeg!" Haha dusssss... maar ff afwachten!
Heb jij ook moeite met zwangere vrouwen in de omgeving? Ik heb dat met vlagen dat ik echt strontchagerijnig kan worden als ik teveel zwangere vrouwen zie of in de omgeving heb! Dit had ik ook al toen we nog niet aan het klussen waren hoor! Grgrrrr ;S Nog meer dames met deze ervaring?
ha was zeer positief en blij dat we al in zo'n vroeg stadium hulp hebben ingeschakeld! Dus nu beginnen met temperaturen, bloedonderzoek en zaadonderzoek. En kan vanmiddag een hormoonkuurr ophalen om ongesteld te worden! Dus nu de onderzoeken maar ff afwachten en klussen!
Ik moest wel positief blijven, zei de ha. Geen self fulfilling prophecy!
ja klopt, maar ik heb gelukkig een hele fijne ha die mijn situatie heel goed kent en ook omdat ik maar 2 keer per jaar ongi wordt... Dus ik ben wel erg blij nu! Ben benieuwd hoe het nu allemaal gaat lopen?!?! Eerst de onderzoeken afwachten!
Hey meisjeP, ik las net dat je al hulp krijgt van he ha, echt super!! 😊 Rot dat je een nega test had, ik heb maandagochtend ook getest, ook negatief...
@kim88: wat gebruik jij dan? Ook om de ongi op te wekken? Hoe gaat t bij jullie dan verder? Aangezien t zaad zeer slecht is? word er dan wat bij je geplaatst?
@liedje: wat ...PIEP... he als je maar 1 streepje ziet, had er wel een tweede streepje op willen kijken zo heb ik m in de gaten gehouden! Maar ik ben er zelf bang voor dat we nog veel meer hulp nodig zullen zijn dan dit, dit gevoel heb ik al een hele tijd, zelfs voor we serieus aan t klussen waren. Maar de ha zei dat daar tot zover nog geen reden voor is, dus ik moest positief er tegen over staan dan was de kans op bingo volgens hem veel groter. Dan wanneer je je zelf elke keer afvraagt en zou t? (self-fulfilling prophecy) Dus ben ik nu een positiviteitsgoerroe! En gaat t bij ons gewoon lukken, hihihihi
Slaap lekker!!
ik had daphuston 10 dgn en nu ongi. maar zet niet helemaal door dan op dag 1 moet ik de pil beginnen maar ben bang als ik dat nu doe me ongi stopt dus doe het morgen. we moesten voor ivf wel een cyclus hebben dus vandaar de pil.
Heel goed meisjeP! Go for it, het gaat jullie lukken!! 😃 En ja het is zeker k*t als er geen tweede streepje staat! Ik ging hem nog helemaal tegen het licht houden en beeldde me zowat een heeeeeeeeel licht streepje in haha. Later wilde ik hem bijna uit de prullenbak vissen om te kijken of er toch niet... terwijl dat niet eens zou gelden hahah. Maar gister ben ik ongesteld geworden, dus ik ben toch echt zeker weten niet zwanger, wel blij dat mijn eerste echte menstruatie gekomen is overigens. Ik ga heel haard positief denken voor jullie meisjeP! Heel veel succes!!
Dank je wel! Ik herken je verhaal, pff erg he? Ik kan me soms ook niet in houden! Sta zelfs soms voor de spiegel met een dikke buik...hihi erg he?! Kan me ook uren vermaken op internet een beetje rond neuzen...
Ik ga ook voor jullie heel hard duimen, 2011 gaat gewoon een heel mooi jaar worden vol met kleine ukkies...voor iedereen!
hoop het meisjep nou ja hoop dat ik 2011 zwanger ben maar denk nog geen ukkie dan hoor. maar ik vind het wel leukom telkens al die mensen te zien die dan zwanger worden je volgt ze eigenlijk gewoon erg leuk en handig voor als we zelf zwanger zijn
nou dames heb vandaag de uitslag gekregen; Mijn onderzoeken waar goed, alleen t zaad van mn man niet. Hij moet over 2 weken weer een potje vullen. Ze konden niet precies zeggen wat nu t probleem was, of het aan de omstandigheden lag (hadden namelijk niet de juiste onthoudingstijd en het verkeerde potje van de ha mee gekregen...) Dus een behoorlijke domper, de sfeer is hier dan ook gespannen...
Voor iedereen een fijn weekend
ah balen joh. hoop dat de uitslagvolgende keer beter is de tijd is 1 uur en op kamer temperatuur houden nu beetje lastig aangezien de temp buiten laag is. 😊 als je daar rekening mee houd zal je een uitslag krijgen die dan waarschijnlijk ook echt klopt succes meid