Ik ben nog niet gestopt met de pil helaas. Bij deze hoop ik in contact te komen met dames die al een tijd een kinderwens hebben maar door omstandigheden nog niet durven te stoppen!
Zelf heb ik nu 2 jaar een relatie en woon ik samen met mijn vriend in een mooi eengezins woning. We hebben allebei een goeie baan. Dus nu prima op orden, Maar helaas heeft mijn vriend schulden opgelopen nadat het uitging met zijn ex en omdat hij zijn baan vorig jaar is kwijt geraakt. De rekeningen worden nu elke maand netjes afbetaald en elke keer valt er gelukkig weer een weg. We hebben al een tijd een kinderwens en omdat mijn vriend 29 is en ik zelf 27 word over een maand, rammelen mijn eierstokken heel erg. Mensen in mijn omgeving zeggen totaal verschillende dingen de een zegt ik zal nooit kinderen nemen als er schulden zijn! terwijl een ander zegt er valt altijd wel een rede te bedenken om het uit te stellen en voor het kindje er eenmaal is ben je toch weer een jaar verder, dus het komt wel goed.
We willen zo graag een kindje hoe zouden jullie dit aanpakken wel of niet doen?
XanniaOud lidBerichten: 2.705Lid sinds: 4 augustus 2010
Mijn vriend en ik hebben besloten nog een tijdje te wachten tot we in ieder geval getrouwd zijn. Grotendeels omdat we het financieel niet kunnen veroorloven beide tegelijkertijd te doen.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel de schulden zijn, maar denken jullie deze binnen afzienbare tijd geheel te kunnen aflossen? Zijn er schuldeisers in het spel? En is er geld genoeg om kinderspulletjes te kopen en een kamer op te knappen? Marktplaats helpt bij dat eerste natuurlijk ook heel erg :).
En willen jullie fulltime blijven werken of parttime? Want dan houd je minder over natuurlijk!
Mocht je voldoende overhouden om zowel goed te kunnen aflossen als je kind te verzorgen (luiers, voeding, wat speelgoed) dan zou ik er gewoon voor gaan.
Doe waar je je het beste bij voelt!
vlindertje1983Oud lidBerichten: 475Lid sinds: 1 januari 2005
de schulden zijn ongeveer 15.000 op het moment dus het duurt nog wel even voordat het allemaal weg is. gelukkig is het grootste bedrag daarvan bij een deurwaarder en de rest zijn we hopelijk binnen 4 a 6 maanden zo goed als vanaf! Op het moment is er wel geld genoeg om spulletjes te kopen omdat ik gelukkig nog een spaarcentje had van mezelf 😊 Ik geen big spender dus marktplaats vind ik echt prima voor een leuke babykamer en kinderwagen.
We werken nu samen fulltime. En hij blijft ook fulltime werken als we kinderen hebben en ik wil dan graag 24 uur gaan werken. Gelukkig hebben we geen koophuis en en niet al te duur huurhuis dus standard kosten zoals huur enzo is niet al te hoog.
Ja dat scheelt inderdaad wel dat jij nog een aardig spaarcentje had :). Ik zou persoonlijk die 4 tot 6 maanden nog even afwachten en dan starten. Wellicht wel al eerder ontpillen? Dus stoppen met de pil, spiraaltje eruit of dergelijke. En dan een tijdje met condoom, zodat als jullie er echt klaar voor zijn je cyclus hopelijk in ieder geval weer normaal op gang is gekomen. Is bij iedereen anders natuurlijk hoe lang dat duurt!
Als je wens echt sterk is hou je het denk echt geen jaren vol om te wachten, is alleen maar frustrerend. Zeker als je van jezelf weet dat je goed je zaakjes financieel kan regelen en verder niet meer in de problemen raakt.
Gelukkig ben je nog jong (ik ook overigens) dus hoef je wat dat betreft niet te haasten.
Som nog even alle voor en nadelen op voor jezelf, ook qua kosten voor als de baby er is. Succes met je keuze :). Wellicht kan je nog een ander topic maken in het Zwanger worden.. forum, krijg je misschien meer reacties (als je dat ondertussen niet al gedaan hebt)? Hier kijken niet zo heel veel leden.
Ik ben nog niet gestopt met de pil helaas. Bij deze hoop ik in contact te komen met dames die al een tijd een kinderwens hebben maar door omstandigheden nog niet durven te stoppen!
Zelf heb ik nu 2 jaar een relatie en woon ik samen met mijn vriend in een mooi eengezins woning. We hebben allebei een goeie baan. Dus nu prima op orden, Maar helaas heeft mijn vriend schulden opgelopen nadat het uitging met zijn ex en omdat hij zijn baan vorig jaar is kwijt geraakt. De rekeningen worden nu elke maand netjes afbetaald en elke keer valt er gelukkig weer een weg. We hebben al een tijd een kinderwens en omdat mijn vriend 29 is en ik zelf 27 word over een maand, rammelen mijn eierstokken heel erg. Mensen in mijn omgeving zeggen totaal verschillende dingen de een zegt ik zal nooit kinderen nemen als er schulden zijn! terwijl een ander zegt er valt altijd wel een rede te bedenken om het uit te stellen en voor het kindje er eenmaal is ben je toch weer een jaar verder, dus het komt wel goed.
We willen zo graag een kindje hoe zouden jullie dit aanpakken wel of niet doen?
Hey Vlindertje!
Ik ben zelf 27 jaar en ben 10 jaar samen met mijn man (we zijn in augustus getrouwd). Mijn man werkt in 5-ploegen en is ploegbaas en ik ben bedrijfsleidster in een winkelketen. Toen we een paar jaar samen waren wilden we al dolgraag een kindje maar wij hadden zoiets van: we wachten nog lekker een tijdje, flink doorsparen (lees --> doorwerken) zodat we een lekker bedrag op de bank hebben waarvan we babyspullen kopen maar ook mijn salaris gedeeltelijk mee kunnen opvangen want als bedrijfsleidster werkte ik 42 uur en na de bevalling ga ik 13-29 uur werken. Dus ik ga ook heeel wat minder verdienen en daar moet je ook van kunnen leven. We hebben 4 jaar geleden ook een huis gekocht en dat is ook niet bepaald goedkoop. Verder wilden we dat we alles goed geregeld was. Er moesten nog wat dingen aan ons huis gedaan worden (nieuwe kozijnen, dubbele beglazing, afdak, nieuwe schoorsteen, alles van buiten schilderen... en nog wel wat meer) zodat als de baby er zou zijn alles netjes af was en we daar geen omkijken meer naar zouden hebben. Nu zijn we jaren verder en hebben dit allemaal kunnen realiseren. We hebben een leuk bedragje gespaard, kan dadelijk inderdaad 13-29 uur gaan werken, we hebben de dingen aan ons huis gedaan die we wilden én we kunnen leuke spulletjes kopen voor ons kindje zonder dat we ons zorgen hoeven te maken. Geen buitensporig gedrag uiteraard. Ik ben toen in 2008 met de pil gestopt en een jaar later (januari 2010) aangeteld. Nu ben ik inmiddels bijna 35 weken zwanger! En nu hebben we weer een nieuwe auto nodig en zo blijven er altijd kosten komen...
Een heel lang (waarschijnlijk saai) verhaal maar wil hiermee eigenlijk alleen zeggen dat je het krijgen van een kindje wel altijd zou kunnen uitstellen. Altijd zullen er kosten blijven komen, verwacht of onverwacht. Denk dat je voor jullie zelf goed moet bekijken of jullie in staat zijn rond te komen van het bedrag wat jullie straks verdienen, evt. inclusief het aflossen van de schulden na de geboorte van een kindje. En verder kan je de opvoeding en verzorging van een kind zo duur maken als je zelf wilt. Het hoeft echt niet heel veel te kosten als je slim winkelt. Natuurlijk ben je bepaalde kosten altijd kwijt zoals luiers, voeding, kleding etc. maar dan ook heb je de keuze ga je voor merk of huismerk? Koop je in de winkel of via bijv. Marktplaats?
Wens jullie in ieder geval heel veel succes in de toekomst!
Liefs, Florence. [/INDENT]
Je hebt gelijk er zal nooit een perfect moment zijn er zullen altijd dingen blijven komen waardoor je denkt had ik maar of zal ik maar beter kunnen wachten. Ik had alleen nooit verwacht dat het zo zou lopen en soms kan ik het ook moeilijk accepteren. Voor als nog omdat mijn vriend aardig verdiend en per november ook omhoog gaat met zijn salaris zal het wel goed komen als we een kindje zouden krijgen zelf wil ik zeker 24 uur blijven werken dus dan blijf ik ook een beetje inkomen houden! Ik denk echter wel dat het verstandig is om dit jaar nog even af te wachten zodat het meeste weg is. Ach dat zijn nog maar 4 maanden. Ik kan mezelf bijna niet tegenhouden om vast op marktplaats te kijken voor spulletjes ben bang dat ik voordat het al zover is ik al heelveel gekocht heb haahahahah.. Echt jammer dat het finacieel nog niet goed zit aan zijn kant! anders was ik allang zwanger geweest 😞
annitaOud lidBerichten: 75Lid sinds: 1 januari 2005
heey vlindertje. ik ben het wel met bovenstaand eens. volgens mij weet je nooit wat een goeie timing is. wat je financien betreft er is altijd wel een reden om het uit te stellen. volg je hart.
ruthjeOud lidBerichten: 7.396Lid sinds: 9 juli 2008
Hai vlinder, Als jullie alle rekeningen en aflossingen kunnen betalen zonder om te komen van de honger, waarom zouden jullie dan nog wachten? Er kan altijd iets vervelends komen, en zolang het schuldgedrag weg is en er geen nieuwe schulden ontstaan lijkt mij het geen probleem om een kindje te krijgen. Je krijgt toch vaak veel van familie ( wieg, wandelwagen etc), kleertjes van vrienden en familie en anders is marktplaats er ook nog. Een kind is pas echt duur als het 12 jaar is, dan moeten er nike's komen en merkkleding, uitgaan, zakgeld etc. Natuurlijk zijn luiers ook duur, maar de luiers van de aldi komen erg goed uit de consumententest. Toen ik nog op een kdv werkte gebruikten we daar altijd aldi luiers voor de kindjes. Flesvoeding is ook duur, maar dan kan je ook die van bijv kruidvat nemen. Is goedkoper en er zit hetzelfde in.
Er komt altjd wel een financiéle tegenslag, de auto gaat kapot of iemand raakt zijn baan kwijt. Zolang je alles kan betalen zonder in de problemen te komen lijkt het mij echt niet iets om je tegen te houden. Zolang je maar geen nieuwe schulden aangaat zoals bijv kopen op afbetaling. Het lijkt zo verleidelijk maar je betaald altijd veel meer dan als je spaart.
liefs
ja dat is zeker zo! Hoor vaker dat de eerste 3 jaar bijna geen geld kost alleen voeding, kleding luiers en kdv dus dat zal per maand misschien iets van 150 zijn. Ik denk dat ik inderdaad wel even moet wachten tot er echt geen verassingen meer binnenkomen. Op een gegeven moment moet het ook wel klaar zijn neem ik aan! En dan stop ik lekker met de pil eind dit jaar. op het moment dat het kindje geld gaat kosten hebben we inieder geval bijna geen schulden meer 😊 Ik weet ook zeker dat mijn moeder het helemaal gewelig vind zij word dan voor het eerst oma en dat ze zich helemaal te buiten gaat aan cadeautje kopen enzo... maar daar ga ik liever niet vanuit. Wil voor mezelf wel de rust hebben dat als ik stop met de pil dat er geen deurwaarders mee bijkomen! want daarvan schiet ik iedere keer weer van in de stress.
Ja hoor er is alweer een collega zwanger bij mij op het werk van de 13 dames zijn er nu 3 zwanger 😊 hahhaha en uiteraard als je gaat feliciteren krijg je te horen " ja en nu jij nog" tja wat zeg je dan als je het al overweeg. ach nee wij wachten nog even. Maar jeetje zeg mijn baas is echt niet blij hahahaha
Kan me voorstellen dat hij niet blij is! Zijn ze allemaal een beetje tegelijkertijd uitgerekend?
Tegen de tijd dat jij je met zwangerschapsverlof gaat zijn zij waarschijnlijk alweer terug, dus dat scheelt! 😉
Hier op het werk zijn er niet zoveel zwanger op het moment. We zijn met 80 mensen, waarvan zo'n 35 vrouwen, dus er is er altijd wel 1 zwanger of net bevallen. Vorig jaar was het best wel een babyboom, zeker wel 5 zwanger of net bevallen en ook een hoop mannen die vader werden.
Ben benieuwd wie er tegelijk met mij zwanger zullen zijn :P.
haha nee blij was ze zeker niet voor haar bedrijf wel voor de persoon in kwestie natuurlijk. Nou inderdaad als zij allemaal terug zijn mag ik hopelijk met verlof tenzij ik natuurlijk heel lang erover ga doen om zwanger te worden. Ik heb trouwens een nieuw topic geopend 1983 en stoppen in decemeber 😊 uiteraard mag je je ook aanmelden als je niet uit 1983 komt hoor hahahah. Hier werken alleen meiden tussen de 25 en 35 jaar dus je kan wel verwachten dat je soms een babyboom heb, ik vind het wel grappig! Mijn vriend en ik hebben van de week gebabbeld en hebben gesloten dat ik na de laatste 2 pil strippen die ik nu nog heb liggen echt ga stoppen dus per december gaan wij er gelijk voor 😊 joepie
o maak niet uit je had me inderdaad al uitgenodigd voor die topic, maar ik merk dat die al een tijdje bezig is, en er lastig tussen te komen is vandaar.
Ja op een gegeven moment moet je gewoon de knoop door hakken en ik zou eigenlijk al in juli gestopt zijn maar dat kon niet vanwege die hoge rekeningen toen werd het oktober en nu hebben toch gesloten om te beginnen als het meeste achter de rug is. en zo te zien is dat in nov/ dec voor 70% weg gewerkt dus dan durf ik er wel voor te gaan...... Zou ook nu wel kunnen maar het zou wel lekker zijn om volgend jaar met de feestdagen kerst oud en nieuw 😉 nog lekker vrij te zijn hahaha