MissMourinhoOud lidBerichten: 4Lid sinds: 1 januari 2005
Ik wil me ook even voorstellen.
Ik verschuil me onder MissMourinho, omdat mijn man en ik het stil willen houden dat we zwanger willen worden. 😃
Ik ben 30 jaar en kom uit Gelderland.
Vanaf eind mei 2010 ben ik gestopt met de nuvaring.
Ik dacht altijd dat ik dan gelijk zwanger zou worden, maar wat is dat een misvatting zeg! Hadden jullie dat ook?
Nu ben ik inmiddels 5 mnd verder en vandaag moest ik weer ongesteld worden en 'helaas' is dat ook gebeurd.
Ik heb een cyclus van 35 dagen en ben maar heel kort en weinig ongesteld. Mijn zus had dat ook. Zijn er meerderen hier die dat ook hebben.
Ik voel me vandaag een beetje onrustig, dit omdat ik dus nog niet zwanger ben en gewoon angstig ben dat het toch allemaal niet gaat lukken, ook al ben ik pas 5 mnd bezig...:cry:
Ik hoop op jullie reacties!
kusz
buikje1981Oud lidBerichten: 74Lid sinds: 1 januari 2005
Hoi Missmourinho!
welkom! ik ben zelf gestopt met de pil in november 2009 en heb nu net ontdekt dat ik zwanger ben! dus ook bijna een jaar verder.
het is wel mogelijk om zwanger te kunnen raken als je geen anticonceptie meer gebruikt, want er is kans op een bevruchting. alleen is er niet altijd de kans dat de bevruchting ook op het juiste moment plaatsvind 😉 je moet er meestal van uit gaan dat het meestal een jaar duurt voordat je lichaam gewend is aan geen anticonceptie. maar dit verschilt ook heel erg!
je kan met ovulatietesten gaan werken, wil je meer zekerheid wanneer je het meest vruchtbaar bent, dan kun je gericht intiem zijn met wat meer kans op een bevruchting.
maar hou er dan ook rekening mee dat het ook nog even kan duren voordat het 'raak' is.
Succes!
Bedankt voor je reactie!
Wat leuk zeg dat je zwanger bent!
Ik moet idd gewoon rustig afwachten, maar wordt er zo ongeduldig van, ik wil zo graag en dan duren 5 maanden ook zo lang en dan nog niets... nou ik blijf gewoon hopen!
Liefs
tientje123Oud lidBerichten: 1Lid sinds: 1 januari 2005
Hoi Missmourinho,
Ik begrijp je frustratie. Zelf zijn we ook al een jaar bezig om zwanger te worden, nog zonder succes helaas.
Weet iemand of je na een jaar al langs de huisarts kunt gaan, of is het handiger om eerst je temperatuur bij te houden of eventueel ovulatietesten?
Kwordt er soms ook beetje wanhopig van, zeker als iedereen om je heen (zo lijkt het) wel zwanger raakt.
Liefs
Hoi Tientje123,
Tis allemaal wat he? Idd het lijkt echt alsof iedereen om je heen zo maar hup zwanger raakt... komen wij aan 😉
Ik vind die onzekerheid echt heel vervelend.
Ik denk dat je na een jaar heus wel een gesprek bij de HA aan kunt vragen. Mijn zus heeft twee kids en zij gaf aan dat als er na een jaar nog niets was dat je op zijn minst een gesprek aan kan vragen.
Komt vast goed, daar moet je maar van uitgaan, tis moeilijk heb ik zelf ook hoor!
liefs
la bellaOud lidBerichten: 7.653Lid sinds: 10 juni 2010
hoi allemaal,
succes en welkom op het forum!
na een jaar ben je welkom bij de ha
afhankelijk van je leeftijd en geschiedenis kunnen ze dan gaan onderzoeken wat de oorzaak is
ligt het aan het zaad, de eileiders? heb je wel een eisprong? enz enz
als je je ei niet goed kunt vinden is temperaturen een goed idee
dat doe je iedere dag op dezelfde manier; voor het opstaan en plassen
je moet dus liggend temperaturen!!!
is ook handig voor als je ooit hulp wilt, ze kunnen veel zien aan zo'n grafiekje
succes x