LovebirdyOud lidBerichten: 393Lid sinds: 12 oktober 2010
Hallo allemaal,
Ik en mijn man zijn al een tijdje bezig om een kindje te krijgen,maar dit wil allemaal nog niet zo lukken als het hoort!
We hebben al erg veel ziekenhuis bezoeken achter de rug en nu blijkt dat ik het PCO - syndroom heb.
Dus we zijn gestart met clomid kuren, de 1e kuur 50 mg heeft geen reactie opgeleverd, 100 mg was er ook nog niks te zien,nu heb ik tussen de tweede kuur en 3e kuur (150 mg) een laproscopie gekregen hier hadden ze ontdekt dat mijn rechter eierleider verstopt zat, en de linker zat een cyste op.. en hoe toevallig ik ging gister voor de follikelmeting van de derder kuur 150 mg clomid met de veronderstelling dat er weer niks gegroeid was en ja hoor!! Twee mooie eitjes van 17 mm en dit al op dag 12! Ben erg blij dat ik een bevestiging heb dat mijn lichaam het wel kan.. maar ben zo benieuwd of de eitjes echt gaan springen? Ik zou graag wat ervaringen met jullie willen delen, en wanneer kan je nou het beste ovu testen doen? Smorgens of savonds? Ik hoop dat mensen reageren!!! Bedankt...
Liefs van birdy
la bellaOud lidBerichten: 7.653Lid sinds: 10 juni 2010
hoi birdy, welkom op het forum
er zijn allerlei topics over deze vragen
kijk eens bij de topic voor het eerst ovutesten gebruiken en bij starten met ivf/iui
succes!
JenOud lidBerichten: 13Lid sinds: 1 januari 2005
Welkom, Birdy..
Zelf heb ik ook PCOS. Ben nog niet zo ver in de behandeling als jij maar ga wel beginnen, in het nieuwe jaar.
Wat spannend zeg, waar jullie doorheen gaan. Er is heel veel op deze website te vinden over PCOS, behandelingen met Clomid en het gebruik van (ovu)testen. Misschien eens rond lezen en je vraag stellen als je het antwoord niet kunt vinden?
Groetjes!
mamavanisaOud lidBerichten: 537Lid sinds: 18 oktober 2010
hallo,
ik zou het fijn vinden om mee te mogen praten..
ook ik heb pcos, ben nu met mijn 2de kuur clomid50 bezig.
ik heb altijd hele onregelmatige cyclessen gehad.. in 2006/2007 werd ik nadat ik gestopt ben met de pil een half jaar lang niet ongi.
hierna waren het zeer lange en onregelmatige cyclessen, maar toch na precies een jaar wonder boven wonder zwanger! en in 2008(inmiddesl 2,5jaar geleden)
bevallen van een prachtige/gezonde dochter!
nu inmiddels alweer ruim een jaar geleden gestopt met de pil en cyclessen van 35/45 dagen dus was ik best blij mee..
totdat mijn ongi weer wegbleef, toen ben ik doorgestuurd na de gyn en die concludeerde al snel dat ik pcos had.
dit was wel even schrikken maar eigenlijk heb ik altijd al geweten dat er iets niet helemaal goed was..
nu toch ook wel opgelucht dat het duidelijk is wat er aan de hand is.
voordat ik met clomid mocht beginnen.
moest ik eerst bloed prikken en mijn vriend moest een vruchtbaarheidsonderzoek doen.
uit het bloed prikken is niks geks gekomen, ja alleen dat ik rond dag 60 van de cycles toch nog een eisprong had gehad.
uit het zaadonderzoek kwam dat het iets onder de maat was, maar ze zij wel dat het ook een slechte dag kon zijn..
ze wou graag dat hij het nog een x liet onderzoeken, maar hij heeft er een behoorlijke hekel aan dus wij hebben er eerst voor gekozen het eerst nog even aan te zien..
de eerste clomid kuur is aangeslagen en ik had een cycles van 31 dagen.
nu ben ik inmiddels met de 2de kuur bezig.
ik hoef voorlopig niet weer bij de gyn te komen, alleen begin dec wil ze nog een samenlevingstest doen..
dus erg spannend allemaal..
suc6 meiden!
dat was dus mijn verhaal( beetje lang)
en wilde nog wat toevoegen
birdy, dat is cker goed nieuws!
als het zu al zo groot is, zal dat bijna wel zeker een eispong worden!
ik heb ook 1x ovutesten gebruikt maar het werkte voor mij niet echt toen.
ik weet wel dat je het best urine kunt gebruiken tussen 10.00 en 15.00, en sowieso geen ochtendurine gebruiken want die zal een vals resultaat geven.
suc6!
hopenlijk komen gauw meer meiden hier praten..
liefs
la bellaOud lidBerichten: 7.653Lid sinds: 10 juni 2010
mama van isa er is een speciale topic hierover
deze topic is alleen bedoeld om je voor te stellen
niet om "in gesprek" te gaan
succes! x
ok, heb al een topic gevonden..bedankt