@ Peet, het staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing van de Pregnyl en neem aan dat de gynaecologen en IVF artsen dit ook weten. Natuurlijk heeft het wel zin om dan te klussen ;). Zaad leeft 48 uur dus als je eitje tussen 36 en 40 uur springt (geen 30 uur) dan ben je juist ruim op tijd.
Het moet ook nog zwemmen e.d. ;). En inderdaad ik weet het wel, heb het 1,5 jaar zo moeten doen van diverse artsen ;).
Bijsluiter:
Als de verminderde vruchtbaarheid komt doordat geen eicellen rijpen, de eicellen zich onvoldoende ontwikkelen of doordat geen eisprong optreedt, schrijven artsen vaak medicijnen voor die de ontwikkeling van eicellen stimuleren.
Als blijkt dat de eisprong bij u met die medicijnen niet tot stand komt, geeft de arts een injectie met HCG om de eicellen te laten rijpen en de eisprong tot stand te brengen. Op die dag en op de dag daarna moet u geslachtsgemeenschap hebben of brengt de arts de zaadcellen in de baarmoeder (inseminatie).
Dus het klopt wel degelijk wat ik zeg ;). Denk alleen dat jij verkeerd bent ingelicht en daarbij heb jij IUI en dat is een groot verschil meis. Dan wordt het zaad al hoog ingespoten en als je zelf klust moet het nog een eind zwemmen :).
Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - PregnylDus sorry, volgens de gebruiksaanwijzing en de artsen heb ik wel degelijk gelijk :p. Heb zo echt ruim 1,5 jaar moeten klussen :). En het staat dus niet voor niets zo in de gebruiksaanwijzing en het wordt natuurlijk ook niet voor niets door artsen verteld.
En daarbij: als het zaad goed is, kan je dus wel elke dag klussen :). Althans, die 2 dagen he ;).