@ Nirak, ze kan prima aan het ontpillen zijn, maar als je een
positieve ovulatietest hebt dan heb je ook daadwerkelijk een eisprong en moet je 14 dagen na de eisprong en max. 18 dagen na de eisprong ongesteld worden, mits onderstaande in mijn citaat gebeurd, maar dat komt zelden voor.
@ Mandydiana, het kan inderdaad dat je geen enkele positieve test hebt, dit is bij mij ook gebeurd in 2006. De bloedtest was positief, zwangerschapstesten negatief. Echter ben ik het kindje wel verloren met 7 weken en 4 dagen (erg leuk bericht is het dus niet ;)).
Verder kan je ook last gehad hebben van een LUF ei. Die geven een positieve ovulatietest aan, maar dan heb je dus geen eisprong.
Wat is een LUF ei:
Eén van de meest in het oog springende ovulatiestoornissen die echoscopisch kan worden vastgelegd, is het ‘luteinized unruptured follicle’-(LUF)-syndroom. Bij deze afwijking is er sprake van luteïnisatie van de dominante follikel zonder dat er een follikelruptuur optreedt. De eisprong blijft derhalve bij het LUF-syndroom uit. De diagnose kan gesteld worden indien de follikel meer dan 48 uur na de LH-piek nog steeds niet verdwenen is. Karakteristiek is de versnelde follikelgroei in aansluiting aan de stijging van de LH-spiegel in het serum
Het betekend dus dat je wel een eitje hebt groeien, ook een positieve ovulatietest krijgt, maar het eitje uiteindelijk niet zelfstandig kan springen.
Het enige wat ik je kan aanraden is om toch even langs de HA te gaan.
PS welke positieve ovulatietest had je, want als je de Kruidvat had, kan ik alvast zeggen: die is hartstikke vals! Die geeft bij mij zelfs eisprongen terwijl ik geen eigroei had (weet ik doordat de gynaecoloog me in de gaten hield qua eigroei).