Terug van de huisarts,
en eigenlijk ben ik er geen steek wijzer van geworden...
Zijn zaad is onder de maat, maar dat wisten we al.
We kregen een blaadje met allerlei getallen. De huisarts kon ons niet veel vertellen over wat de getallen betekenen.
Behalve dat het cijfer achter ' sperma functionele concentratie' belangrijk was. Die had de waarde: kleiner dan 3. Kleiner dan 3 betekent slecht zaad. Tussen 3 en 13 matig en groter dan 13 goed.
Maar wat betekent slecht? Betekent dat dat we meteen ivf moeten? of betekent dat .. Weet ik veel wat dat betekent.
Ik snap ook wel dat het gecompliceerd is en dat het met meer dan dat ene cijfertje te maken heeft. Maar hoe het precies zit? Echt jammer dat ze daar geen uitleg over kon geven.
Het aantal spermatozoieen zit op 15.8 miljoen. Dat is volgens mijn nog niet dramatisch, want volgens mij is dat vanaf 20 miljoen ok. Maar wat betekenen al die mortaliteitsklassen? Weet iemand welke waarde je bij mortaliteitsklasse je moet hebben voordat het goed is?
Wat ik verontrustend vond, was dat ze zei dat de uitslag 3 op functionele klasse zo slecht is, dat weer testen geen zin heeft. Volgens mij doen ze dat toch altijd na 3 maanden? Wat bedoelt ze hiermee. Maar goed, volgens mij snapt die HA er zelf ook niet veel van.
k heb een afspraak gemaakt in het diaconessen ziekenhuis in Voorburg. We kunnen in januari terecht. Hoop dat ik eerder meer duidelijkheid zal hebben over kwaliteit van het zaad. Hoe ging dat bij jullie? Kregen jullie wel meer tekst en uitleg? Of weet iemand hoe ik aan meer info kan komen?
Vrouw die ik aan de telefoon kreeg van t ziekenhuis was aardig. Ze zei dat er wel een half jaar overheen kan gaan voordat ze echt iets gaan doen...
Maar goed. Misschien wordt ik in de tussentijd wel zwanger. Zal mn liefje goed te eten geven en hopen dat hij minder gaat drinken. En goed voor mn eigen lijf en geest zorgen.
Heb de site
www.ivf.nl bekeken en vind dat wel een goede site. Weten jullie nog meer goede, betrouwbare of handige sites?
Groetjes en dank aan de mensen die reageren