susannelilianOud lidBerichten: 4.466Lid sinds: 19 augustus 2009
Ik ben op zoek naar lekkere hapjes voor op een verjaardag, maar heb insuline resistentie en PCO, er mogen dus geen melkproducten en snelle suikers voor/bij gebruikt worden en wit brood etc mag ook niet (moet volkoren meel etc zijn).
Wie weet er lekkere hapjes? Was zelf al op gekookt ei met rookvlees gekomen, maar meer hapjes zijn uiteraard welkom!
Alvast bedankt!
Groetjes Susanne
Sorry voor het dubbel plaatsen, maar mijn laptop gaf een foutmelding, dus dacht dat deze niet geplaatst was.
1 van de 2 mag uiteraard verwijderd worden!
Mieke25Oud lidBerichten: 1.608Lid sinds: 25 februari 2009
Ik ben even in mijn boek voor voedselallergie gaan kijken en vond het volgende: aardappelchips (zelf gemaakt), gazpacho, scampi met sinaasappelsaus, gevulde kerstomaatjes met gerookt spek, lenteui en mayo, eiersalade in een blaadje witlof, rammenas met gerookte zalm, rauwkost met sausjes, mini brochettes met vlees of fruit, ribbetjes met honing
Om brood of minitoastjes te vervangen kan je schijfjes komkommer of rammenas gebruiken.
Als je interesse hebt in bepaalde recepten mag je altijd een pb doen met je e-mail en dan scan ik het wel in als je wil.
Bedankt voor je reactie, maar volgens mijn dietist mag ik geen mayonaise en ook mag ik geen honing (zit barstensvol suiker) en sausjes (tenminste geen sausjes waar zoete ingredienten in zitten), denk niet dat we het over hetzelfde hebben... Die insuline resistentie is ook geen allergie he. Wat is rammenas trouwens?