mek schreef:hey nat,
dank je voor je reactie!
het probleem is dat ik nog niet natuurlijk ongesteld ben geworden nadat ik met de pil ben gestopt.
tenminste, meteen nadat ik met de pil stopte wel, zoals altijd, maar dat is dan een niet natuurlijke menstruatie he?
2 weken daarna was ik heel misselijk duizelig overgeven en 38.5 graden koorts een dag; ik dacht even dat ik zwanger was maar dat was niet zo.
nu denk ik dat dat wel eens mijn eisprong had kunnen zijn?? :shock:
in elk geval had ik afgelopen weekend ongesteld moeten worden maar dat is niet zo.
ik weet eigenlijk dus pas wat mijn cyclus is als ik eerst weer ongesteld word!!
hoe lang duurde het bij jou nadat je van de pil af was?
en hoe lang gebruik jij die testen? als je absoluut zeker weet dat je cyclus 28 dagen is, dan zou je inderdaad zo ergens rond de 15e dag wel de lh-piek verwachten.. vreemd dat je dat niet gezien hebt!
ik hoop dat ie snel komt! of zou je hem net gemist hebben??
ik vrees dat ik niet waar kan maken om nu weken en weken achter elkaar elke dag op hetzelfde tijdstip die test kan doen... :? maar het liefste wil ik dat wel.
ach misschien moet je maar gewoon flink veel vrijen en er verder niet teveel mee bezig zijn?????
ik wens je veel succes met proberen zwanger te worden!!
het is wel spannend he!
😊
mek.
Hey Mek,
Nadat ik met de pil gestopt was duurde het ongeveer 7 weken voordat ik "echt" ongesteld werd. Ik dat ook dat ik misscien toen al zwanger was. Ik heb zelfs een zwangerschaptest gedaan (je weet maar nooit 😉 ), maar ik was het niet. Het is sowiezo niet verstandig om meteen proberen zwanger te raken als je net gestopt bent met de pil. Lichaam heeft tijd nodig om al die troep (soms van vele jaren) weg te werken.
Ik gebruik de ovulatietesen deze maand voor het eerst. Ik ben in juli met de pil gestop en vanaf november zijn we actief met "klussen" begonnen. Drie ronden verder dacht ik: ik ga maar toch de testen proberen, maar ik moet zeggen dat ik een beetje in de war raak van al die negatieve testen. Ik dacht dat het makkelijker zou zijn: ik weet dan gewoon waneer de eisprong is, dan een paar keer aan de slag en klaar (want je kunt niet altijd in de moed zijn 😂 ).
Maar misschien had ik wel eisprong en de testen hebben die gewoon niet kunnen ontdekken. Dan heb ik het gewoon gemist. Maar misschien ook niet. Ach, ik vind die testen nog niet echt handig. Welke testen van MatCare gebruik je? Ik dipstiks (striptest).
Groetjes,
Nat