Mariella24 schreef:Hey Nat,
Sorry dat ik niet meteen heb gereageerd, was een weekendje weg!
Bij mij voel ik inprincipe elke maand heel vaak mij eisprong ( denk ik ) heb vooral zo'n menstruatie gevoel en mij borsten zijn gevoeliger, en lage rugkrampen. Omdat ik al ruim 9 maanden bezig bent en eigenlijk sinds 4 maanden aan het opletten bent, ga je je zelf toch afvragen doe ik het eigenlijk wel goed! dus daarom ben ik ovualtietesten gaan gebruiken ( deze maand voor het eerst).
Heb het een beetje uitgerekend en ik zie dat wij de zelfde dagen ongeveer vruchtbaar zijn!
Maar ik blijf 1 streepje houden en soms een heel licht streepje tweede streepje.... en afgelopen donderdag 14 februari was het tweede streepje veel duidelijker maar niet zo duidelijk als het eerste streepje... Ik begrijp er echt geen hol van......en het maakt je super onzeker omdat je toch al ruim 9 maanden bezig bent!
Hoeveelste ronde is dit voor jou?
Liefs,
Mariella
Hoi Mariella,
We zijn vanaf november serieous mee bezig, dit is dus 4e ronde. Ik ben in juli met de pil gestopt, een paar maanden uitgerust, om de pil te laten uitwerken en in november dus begonnen. Na 3e ronde besloot ik met ovulatietesten te beginnen. Ik heb eerst digitale ClearBlue gekocht en volgens de instructie op de 11e dag mee begonnen (ik heb een cyclus van ongeveer 28 dagen). Ik heb op de tweede testdag (dus 12 dag) 3 foutmeldingen gehad en geen uitslag uiteindelijk. Ik was toen heel chagrijnig, want het is een duur ding en drie keer fout is weggegooid geld. Dus die testen waren snel op en heb ik MatCare besteld. Ik vind ClearBlue toch veel te duur. Met MatCare heb ik dus ook steeds 1 donkere lijn en 1 lichte lijn. Ik dacht 1 keer (vorige week maandag, 17e dag) een iets donkerdere streep gezien en toen "geklust". Maar achteraf denk ik (als ik alle testen naast elkaar leg) dat er eigenlijk geen verschil zit. Ik heb alle 10 testen verbruikt en volgens deze testen geen ovulatie opgespoord. Ik heb ook 2 keer per dag getest. ' s Ochtends ClearBlue(4 dagen) en 's avonds MatCare. In totaal heb ik deze maand dus 17 testen gebruikt. En ik heb dus geen ovulatie gezien!!! Ik word hier niet vrolijk van, hoor!!! (zachtjes uitgedrukt). Ik voel ook ongeveer in het midden van cyclus een soort van menstruatiepijn en rugpijn, maar dit voel ik ook aan het einde van het cyclus, dus ik weet ook niet of dit iets betekent. Soms denk ik dat ik dit allemaal verzin en wil voelen i.p.v. echt iets voelen. Maar ik heb volgens mij wel cervixslijm op de 17e dag gezien, dit is toch ook gewoon teken van komende ovulatie? Als dit zo is, dan heb ik misschien toch ovulatie gehad, maar de testen hebben deze niet opgespoord?!
Ik denk dat ik volgende maand iets anders moet doen. Geen MatCare testen meer. Wat ga jij dan doen, denk je? Wanneer is jouw NOD deze maand? Hoe lang moet je nog wachten deze maand? En hoe voel je je?
Ik heb trouwens zaterdag de teststaafjes van Persona gekocht en ze zijn precies hetzelfde als ovulatiestaafjes van ClearBlue. Ik heb deze in de digitale ding van ClearBlue gedaan, en ja hoor, hij doet het gewoon (maar geen ovulatie meer, hoor, het was al 23e dag)! Dit is allemaal hetzelfde merk. Maar de staafjes zijn wel goedkoper, namelijk 13,49 euro per 8 stuk. Dus ik ga volgende maand proberen, denk ik.
Groetjes,
Nat